Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر مرتضوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه در خصوص علل مختلف طلاق گفت: طلاق در طی یک سال گذشته ۸علت اصلی داشته که عبارتند از؛ عدم مهارت‌های زندگی، خشم، مسائل اقتصادی، مشکلات روانی شخصیتی، رفتار فرازناشویی، اعتیاد، عدم رضایت از روابط جنسی، دخالت نزدیکان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرتضوی گفت: رویکرد قوه قضاییه در دو محور است؛ برنامه تحول قضایی و مردمی شدن برنامه‌ها.

وی افزود: در راس تحول قضایی ورودی‌های پرونده ها را کاهش میدهیم و جرم زدایی خواهیم داشت و در ادامه جرائم و دعاوی یک مرحله‌ای شده و بحث اشاعه و ترویج نهاد داوری را بهبود می‌بخیشم.

مرتضوی در خصوص دومین محور نیز اظهار داشت: در حوزه مردمی کردن اول باید به انتظار دستگاه قضایی از مردم و انتظار مردم از دستگاه قضایی توجه داشته باشیم.

وی افزود: امروزه به تحقیقات و مشاوره‌ها در قبل از ازدواج بی توجهی شده عمر ازدواج‌ها کم می‌شود یا مردم قبل از معاملات اطلاعات حقوقی ندارند و مشکلاتی بعد از معامله برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در خصوص مشکلاتی که پیش فروش مساکن برای دستگاه قضایی ایجاد می‌کند گفت: قانون پیش فروش فرایندی را دارد که رعایت نمی‌شود و باعث فراهم شدن شرایط برای افراد متخلف و انجام تخلفاتی می‌شود که برای دستگاه قضایی ایجاد مشکلات را به همراه دارد.

وی در خصوص موفقیت‌هایی که توسط همکاری حاصل می‌شود گفت: اگر روحیه کار جمعی داشته باشیم ما در خیلی از امور موفق هستیم.

مرتضوی افزود: ما در سال ۹۷ با همکاری که با سازمان بهزیستی داشتیم ۸۰۰ کودک بی سرپرست را به خانواده‌ها معرفی کردیم؛ ۳۳۰۰ زوج را به زندگی و ۹۰۰۰ معتاد راوبه جامعه بازگرداندیم.

وی در مورد مراکز تاسیس شده قوه قضاییه نیز تصریح کرد: مرکز شهید مرحقی انواع طلاق سه گانه را رسیدگی می‌کند و مرکز شهدای هفت تیر مشکلات ناشی از دعاوی تمکین و نفقه را پیگیری می‌کند.

مرتضوی افزود: از دی ماه سال ۹۶تا به امروز، ۳۳درصد بخشش در دعاوی نفقه و ۱۷.۵ درصد سازش در طلاق‌های سه گانه شکل گرفته است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در خصوص کمیسیون‌های قوه قضاییه گفت: یکی از موضوعات دیگر در دستگاه قضایی بحث حمایت از سرمایه گذاری مشروع است؛ ما تلاش کردیم کمیسیون‌هایی را ایجاد کنیم به نام کمیسیون‌های سرمایه گذاری مشروع که طی این کمیسیون‌ها از ابتدای سال ۹۷تا به امروز بدون تشکیل پرونده ۳۴۱ جلسه ایجاد شد که ۸۳۴ مصوبه انجام شده و مشکلات ۳۱۷ واحد تولیدی در ۷۲۵ بازدید حل شده است.   انتهای پیام//ع.ع     برنامه تحول قضایی و مردمی شدن آنها از رویکردهای قوه قضاییه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه طلاق ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود