Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای رفع چالش کم آبی در بخش روستایی کشور هزینه می شود و این اولین بار است که اعتباری برای رفع چالش کم آبی برای بخش شهری تخصیص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار در بخش آبخیزداری و آبیاری نوین در نظر گرفته شده که باید با تلاش مسئولان استانی برای جذب این اعتبارهای ملی تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سالجاری دست کم ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برداشت شده است که ۳۷ هزار میلیارد ریال آن در بخش راه و مسکن هزینه می شود.

کاتب اضافه کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی با توجه به عقب ماندگی ها در بخش راه و مسکن برای جذب حداکثری اعتبارها تلاش کنند.

متوسط هزینه جاری سمنان بیشتر از آمار کشوری است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متوسط هزینه جاری در بین دستگاه های اجرایی استان سمنان به نسبت آمار کشور بیشتر است که این امر باعث کاهش تخصیص اعتبارها در رونق و اشتغال می شود.

کاتب تصریح کرد: بسیاری از هزینه های جاری بر اساس شرایط مطلوب اقتصادی کشور در سال های گذشته افزایش یافته که این رقم با برنامه ریزی اصولی باید در اوج فشارهای خارجی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی اصولی برای جذب حداکثری اعتبارهای ملی تلاش کنند و در سالجاری با توجه به تصویب اعتبارها می توان برای توسعه استان گام برداشت.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصویب شورای اقتصاد کشور بیش از یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی در سالجاری برداشت می شود و مسئولان استانی با برنامه ریزی اصولی برای جذب حداکثری این اعتبارها پیشگام باشند.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از مدیران دستگاه های استان حضور داشتند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی سمنان تخصیص اعتبار توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد