Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از برنامه های در اولویت ما این است که کسری مخزن را در برنامه ششم به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال جاری با توجه به بارندگی های اخیر در حوزه مصرف آب استان در بخش کشاورزی شاهد کاهش بوده ایم، افزود: کسری آب مخزن استان در سال ۹۶ حدود ۷۰۹ میلیون متر مکعب بود که در سال گذشته به ۵۱۳ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رساندن کاهش کسری مخازن به کمتر از ۱۰۰ میلیون متر مکعب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امیدواریم امسال کسری مخزن به کمتر از ۱۰۰ میلیون برسد، گفت: در حال حاضر دو پروژه ملی سد سیاهو و آبرسانی به شهر بیرجند را نیز در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که قبل از بارندگی های سال جاری عملیات سد سیاهو را به طور کامل انجام دهیم و پروژه به بهره برداری برسد، عنوان کرد: تخصیص اعتبار آبرسانی به شهر بیرجند بسیار خوب بوده است که امیدواریم تا هفته دولت فاز یک این پروژه را نیز به بهره برداری برسانیم.

امامی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی تنش یک پروژه برای آبرسانی کمبود شهر اسدیه، درمیان و مناطق اقماری پیش بینی شده که باید در سال گذشته تمام می شد اما پیمانکار به دلیل افزایش قیمت ها توان تکمیل پروژه را نداشت که تلاش خواهیم کرد تا پایان تابستان امسال این پروژه را نیز به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته عملیات ۷۵۰ کیلومتر از بستر حریم رودخانه را آغاز کرده بودیم که امسال تمام خواهد شد، بیان کرد: تلاش داریم تا سال ۱۴۰۰ رودخانه های اصلی را مطالعه و تعیین حد بستر را انجام دهیم و بارگذاری در حریم رودخانه ها را مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طی بارندگی های اخیر در غرب استان تمامی سدها آبگیری شدند و در شرق استان آبگیری مناسبی را نسبت به سال قبل داشته ایم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ درصد ظرفیت های مخزن استان پر شده است.

حکم تخریب ۱۵ ساختمان در حریم رودخانه ها

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم آب منطقه ای جذب سرمایه گذار برای سایت های گردشگری است، افزود: در این راستا در حال حاضر سدهای اسدیه، فرخی و رزه را آگهی کرده ایم.

امامی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری حکم تخریب ۱۵ ساختمان در حریم رودخانه ها در محدوده شهر بیرجند اجرایی شده است، گفت: در کلیه شهرستان ها با همراهی فرمانداران شاهد اقدامات پیشگیرانه بسیار مناسبی در حوزه سیلاب ها بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم باید بدانند در بستر رودخانه سرمایه گذاری کردن و خانه ساختن کار بیهوده ای است، عنوان کرد: در واقع فرونشست به صورت طبیعی رخ می دهد اما در برخی نقاط به دلیل برداشت های غیر مجاز شاهد فرونشست ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده فرونشست ها در دشت بحرانی سرایان رخ می دهد، بیان کرد: شهرهای شمالی استان بیشتر در معرض فرونشست هستند لذا اگر بحث برداشت های غیر مجاز را مدیریت کنیم دغدغه فرونشست ها تا حدی برطرف خواهد شد.

امامی ادامه داد: گروه مخاطرات زمین شناسی کشور مسئول بخش فرونشست ها است که تا کنون اقدامات متمرکزی در استان خراسان جنوبی انجام نداده اند.

کد خبر 4651650

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند حسین امامی آب منطقه ای خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود