Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر انگلیس در تهران تاکید کرد که کشورش به شدت نگران برنامه‌های ایران برای کاهش تعهدات خود در قالب برجام است و قویاً معتقد است اقدام ایران نسبت به توقف اجرای تعهدات برجامی خود به نفع هیچ یک از طرف‌های این توافقنامه از جمله خود ایران نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، سفیر انگلیس در تهران روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "دکتر اندرو موریسون، وزیر مشاور در امور خاورمیانه در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر ماه ۱۳۹۸) وارد تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر موریسون از این فرصت استفاده کرد تا مستقیماً با همتایان خود گفتگو کند و شنونده دیدگاه‌ها و طرز فکر طرف‌های ایرانی باشد. او آمد، چون ما نسبت به استفاده از دیپلماسی برای رفع اختلاف‌ها بین ملت‌ها و نیز کاهش تنش‌های خطرناک منطقه‌ای متعهد هستیم. در همین راستا، وی نگرانی‌های بریتانیا در مورد برخی از فعالیت‌های ایران در منطقه همچون حمله اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان را مطرح نمود. ایشان همچنین بار دیگر تاکید کرد که بریتانیا برای حفظ توافقنامه هسته‌ای مصمم است تا ایران از مزایای اقتصادی آن برخوردار باشد، تا زمانی که ایران نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند باقی بماند.

در طول چهار سال گذشته از زمان بازگشایی سفارت بریتانیا در اینجا و سفارت ایران در لندن، ما از نزدیک با دولت ایران برای برطرف کردن مسائل باقی مانده دوطرفه تلاش کرده‌ایم، و سعی کرده‌ایم همکاری‌های مان را – در حوزه تجارت، ویزا و مهاجرت و نیز ارتباطات مردم با مردم و نیز تعاملات دانشگاهی و فرهنگی - افزایش دهیم. برجام یکی از مؤلفه‌های اصلی روابط ما با ایران و نیز صلح منطقه‌ای و جهانی باقی خواهد ماند.

سفر موریسون به دنبال مسافرت‌های مقامات ارشد از فرانسه، آلمان و بازیگران دیگر بود که در جهت حفظ برجام انجام شد. مسافرت وی فرصتی بود تا با مقامات ایرانی گفتگو‌های شفاف و صریحی درباره مسائلی همچون پایبندی به برجام انجام شود. ما متوجه هستیم که اوضاع اقتصادی در ایران در حال وخیم شدن است و در حال تلاش گسترده با ایران و شرکای اروپایی مان هستیم تا راه‌حل‌هایی پیدا کنیم تا بتوانیم از برقراری تجارت بین دو طرف حمایت کنیم؛ راه‌حل‌هایی که شامل اجرایی کردن هر چه سریع‌تر مکانیسم مالی اینستکس می‌شوند. با وجود این، بریتانیا به شدت نگران برنامه‌های ایران برای کاهش تعهدات خود در قالب برجام است و قویاً معتقد است اقدام ایران نسبت به توقف اجرای تعهدات برجامی خود به نفع هیچیک از طرف‌های این توافقنامه از جمله خود ایران نخواهد بود. تعهد ما نسبت به حفظ برجام از جمله تعهد ما نسبت به برداشتن تحریم‌ها، واضح است، اما این بستگی به این دارد که ایران نسبت به اجرای تمام تعهدات خود در قالب برجام پایبند باقی بماند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انگلیس سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • مهاجرت با ویزای جعلی