Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد تعداد دانشجویان این مرکز در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ را ۳۳۳۸ دانشجو عنوان کرد و گفت:در این مرکز به ازای هر ۱۱.۸ دانشجو در این مرکز یک استاد وجود دارد که بالاتر از استانداردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است. در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد اساتید این مرکز فوق لیسانس و دکترا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مهندس احمد افروغی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد، ۲۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود.

وی در خصوص وضعیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در طرح ساماندهی مراکز علمی کاربردی، ادامه داد: سامانه سطح بندی مراکز علمی کاربردی در سال ۹۸ فعال شده و در حال ورود اطلاعات هستیم ولی تاکنون سطح بندی دقیقی از مراکز علمی کاربردی کشور انجام نشده است.

افروغی، افزایش و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و شناخته شدن به عنوان یک دانشگاه کارآفرین (نسل سوم) و جذب دانشجو در رشته‌های مورد نیاز بازار را از فعالیت‌های مرکز برای جذب دانشجوی بیشتر ذکر کرد.

به گفته سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد رایزنی با اتحادیه‌ها، اصناف و صنایع مرتبط با رشته‌های مرکز در قالب درس کاربینی و کارورزی برای رفع نیازهای آنها، بخشی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص ارتباط این مرکز با صنعت است.

وی برگزاری بیش از ۱۴۰ کارگاه آموزشی، سمینار و همایش و همچنین فعال کردن انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی و ترغیب دانشجویان به ارائه مقالات علمی- پژوهشی را از اهم فعالیت‌های پژوهشی مرکز در سال تحصیلی جاری برشمرد.

افروغی فعالیت‌های فرهنگی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در سال تحصیلی جاری را در ۶ حوزه دینی و مذهبی، حوزه اردوهای فرهنگی، تفریحی و علمی، حوزه مطالبه‌گری و آزاد اندیشی، حوزه تربیت بدنی و ورزش، حوزه نمایشگاهی و حوزه جشنواره و مسابقات عنوان کرد.

وی به راه اندازی مرکز نوآوری توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در سال تحصیلی جاری اشاره و تصریح کرد: این مساله در بالا رفتن میزان اشتغال دانش آموختگان بسیار مؤثر بوده است. مرکز رشد که مکمل مرکز نوآوری است تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود و چرخه تحصیل تا اشتغال را کامل خواهد کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی افزایش رشته‌های مهارتی بیشتر، توجه ویژه به دروس کاربینی و کارورزی و دروس گروه کارآفرینی و توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های کارآفرینی را از برنامه‌های سال تحصیلی آینده برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي آموزش های مهارتی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»