Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: تا ابتدای تیرماه حدود ۷۵درصد از جمعیت هدف در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون سنجش و غربالگری شده است. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، کوروش داوری در نشست با خبرنگاران با اشاره به جامعه هدف شهرستان در طرح بسیج ملی فشارخون اظهار داشت: این شهرستان به دلیل گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیت و از سوی دیگر کوچ عشایر و رویدادهای ییلاق و قشلاق و اینکه بخشی از جمعیت شهرستان در این مناطق به‌سر می‌برند در عین حال از مجموع جمعیت باقی‌مانده که حدود 145 هزار نفر هستند جمعیت گروه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشارخون شامل افراد بالای 30 سال، مادران باردار بالای 18 سال و افراد دارای نارسایی کلیوی بالای 18 سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بر اساس دستورالعمل اجرایی در قالب 140 تیم عملیاتی در سطح شهر و نقاط روستایی توسط مطب‌های خصوصی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های تخصصی، پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی با تیم‌های ثابت و سیار این طرح را شروع کرده و از مجموع 55 هزار نفر جمعیت هدف تا امروز حدود 42 هزار نفر و قریب 75درصد از جمعیت مورد هدف را مورد سنجش و پایش قرار داده است.

داوری ابراز کرد: در مجموع فعالیت‌ها تا امروز تعداد 400 مورد بیمار فشارخونی در سطح شهرستان شناسایی شده که از این رقم، تعداد 250 نفر از آنها در سامانه‌های سیب و سلامت ثبت شدند.

ثبت فشار خون 1.2 میلیون نفر در استان فارس؛ 50 هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا هستندسنجش فشار خون 680هزار نفر در کرمانشاه؛ 10درصد افراد سنجش شده مبتلا به فشار خون بالا هستندخبرنگاران تسنیم خراسان جنوبی به طرح ملی غربالگری فشار خون پیوستند

وی با اشاره به میزان بالای آمار غربالگری در سطح شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تا ابتدای تیرماه حدود 75درصد از جمعیت هدف خود را سنجش و غربالگری نموده و طبق بررسی‌های انجام شده به لحاظ درصد غربالگری در کل استان مقام اول را کسب نموده است، این در حالی است که آمار غربالگری در سطح استان تاکنون حدود 58درصد و آمار کشوری حدود 40درصد بوده است.

داوری عنوان کرد: در حال حاضر حدود 40 درصد از جمعیت هدف شهری و حدود 90 درصد از جمعیت هدف روستایی سنجش و غربالگری شده و در مجموع تاکنون 86 درصد از آنها در سامانه سیب و حدود 14درصد دیگر در سامانه سلامت ثبت شدند.

وی با اشاره به آمار ثبت شده در هریک از سامانه‌های سیب و سلامت گفت: افرادی که برای سنجش و غربالگری به مراکز تعیین شده شبکه بهداشت و درمان مراجعه کردند اطلاعاتشان در سامانه سیب ثبت می‌شود و افرادی که به مراکز سنجش در مطب‌های خصوصی مراجعه نمودند اطلاعاتشان در سامانه سلامت ثبت می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: هدف اساسی اجرای این طرح شناسایی افراد دارای فشارخون بالا، مراقبت و درمان است که در این طرح به‌طور ویژه بیماران شناسایی و به پزشکان ارجاع داده می‌شود و پس از معاینات و تایید آن، تمامی خدمات مراقبتی و درمانی مطابق برنامه ابلاغی به آنها ارائه می‌شود.

وی افزود: بیماران شناسایی شده به‌صورت ماهانه توسط مراقبین سلامت و بهورزان و هر 3 ماه یکبار توسط پزشک به‌صورت رایگان مراقبت و درمان می‌شوند.

داوری با تاکید بر لزوم آموزش به جامعه هدف تا پایان اجرای طرح گفت: با راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های کنترل فشارخون در کلینیک‌های تخصصی تا پایان اجرای طرح، آموزش و خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان کهگیلویه، حضور تیم‌های عملیاتی به‌صورت خانه به خانه در سطح شهر جهت سنجش فشارخون جامعه هدف است.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد