Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «به دنبال افرایش ورود افرادی که با هدف ترانزیت از خاک روسیه قصد ورود غیر قانونی به اروپا را دارند، دولت فدراسیون روسیه ضمن وضع قوانین سختگیرانه، نسبت به ورود و خروج اتباع سایر کشورها حساسیت و کنترل بیشتری را در مبادی ورودی و خروجی اعمال کرده است.

این تدابیر سختگیرانه باعث شده تا طی ماهه‌ای اخیر تعداد زیادی از اتباع سایر کشورها از جمله هموطنان ایرانی در مبادی ورودی به فدراسیون روسیه نتوانند علیرغم داشتن روادید، اجازه ورود به خاک روسیه را اخذ نمایند و یا در صورت دستگیری در مرزهای خروجی با مجازات‌هایی از قبیل حبس و پرداخت جریمه روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین عللی که باعث عدم اجازه ورود به خاک روسیه علیرغم داشتن روادید شده اظهارات ضد و نقیض و بعضاً مغایر با نوع ویزا است. به همین منظور مأمورین مرزی روسیه از مسافر علت سفر به روسیه را خواهند پرسید و در صورتی که اظهارات ارائه شده با نوع ویزا همخوانی نداشته باشد طبق قوانین فدرال مأمورین این حق را خواهند داشت تا از ورود مسافر به روسیه جلوگیری بعمل آورند. بدین معنی که مثلاً چنانچه فردی برای شرکت در سمینار علمی و یا انجام کار تجاری ویزای توریستی گرفته باشد و در مبادی ورودی این موضوع برای مأمورین مرزی روسیه مسجل شود، این فرد حق ورود به روسیه را نخواهد داشت.

لذا توجه به این نکته مهم و ضروری می‌باشد و لازم است به هنگام اخذ روادید از سفارت خانه و یا کنسولگری‌های روسیه دقیقاً هدف از سفر ذکر و قید گردد و علاوه بر اخذ ویزای متناسب با هدف سفر، در صورت مورد سوال قرار گرفتن از سوی مأمورین مرزی علت سفر دقیقاً متناسب با نوع ویزا اعلام و مستندات مربوطه بطور کامل ارائه گردد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن جلب توجه هموطنان عزیزی که قصد سفر به روسیه را دارند به نکته فوق و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، آمادگی خود برای ارائه راهنمایی و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان عزیز بصورت تمام وقت را اعلام می‌کند.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، تصمیم گرفته است در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد در پی تماس های مکرر از سوی رسانه های فرانسوی که علاقمند بوده اند در باره موضع سفارت در خصوص پرنده قضایی باز شده علیه فردی که در تاریخ جمعه ۱۹ آوریل ۱۴۰۳، با به تن کردن یک جلیقه انفجاری غیر واقعی، به یکباره وارد بخش کنسولی سفارت ایران شده و برای چند ساعت باعث بوجود آمدن فضایی از ارعاب شد و با توجه به سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی الاصل، به رغم اقدام جنایی اش، شخصا قربانی فضای ایران هراسی بوجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه ها و لابی های ضد ایرانی است و در نتیجه ، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، سفارت تصمیم گرفته است در این پرونده در دست بررسی ، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

سفارت امیدوار است این تصمیم - که نشان میدهد نمایندگی های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز، و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان " کانون " های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان، می باشد- به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده