Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نیک پتن والش، گزارش‌گر شناخته شده سی‌ان‌ان که در زمینه امور بین المللی فعالیت می‌کند، یادداشتی تحت عنوان "ساقط شدن پهپاد ۱۱۰ میلیون دلاری چه چیزی درباره ایران به ما می‌گوید؟" نوشت: «پهپاد گلوبال هاک آر-کیو ۴ای یک کبوتر سفالی نبود... این هواپیمای پیشرفته توسط سه خلبان از روی زمین هدایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حدود ۷۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و تا ارتفاع ۶۴ هزار پایی بالا می‌رود. پهنای بال این پهپاد به اندازه بویینگ ۷۳۷ مسافربری است. توانایی مخدوش کردن رادارها را دارد و بسیار هوشمند است.»

 

نیک پتن وال در این یادداشت ضمن گفتگو با کارشناسان نظامی تصریح کرد: «هدف قرار دادن این هواپیمای آمریکایی نشان از پیشرفت و مصمم بودن ایران در بالابردن توان نظامی این کشور نه تنها در زمینه موشک‌های بالستیک بلکه همچنین در زمینه پدافند ضدهوایی است. اگرچه توان نظامی ایران به هیچ وجه قابل مقایسه با ارتش آمریکا نیست اما توانایی هدف قرار دادن پهپاد (گلوبال هاک) نشان می‌دهد ایران در رویارویی‌های مقطعی و موردی این چنینی توان ضربه‌زدن را دارد و حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود.»

 

این روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه نتیجه گرفت: «اگر چه آمریکا از ۱۳ سال پیش که گلوبال هاک وارد ناوگان پهپادهای آمریکا شد، در زمینه دانش هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفت فراوانی کرده اما ایران هم دانش موشک‌های خود را از  موشک "سوم خرداد" (موشک زمین به هوایی که با آن پهپاد آمریکایی هدف قرار گرفته) فراتر برده و در حقیقت نسل پیشرفته‌تری از آنها را دو هفته قبل از ساقط کردن گلوبال هاک رونمایی کرد.»

 

در همین حال، دیوید ای. گراهام در نشریه آتلانیک که از منتقدان دونالد ترامپ است، با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران نوشت: «روز جمعه رئیس‌جمهور گفت که حمله هوایی را تنها ۱۰ دقیقه مانده به وقوع لغو کرده چون آن را متناسب با ساقط کردن پهپاد نیافته و حالا روز سه‌شنبه که [حسن] روحانی به مدل ترامپی به تحریم‌های جدید واکنش نشان داده، رئیس‌جمهور می‌گوید هرگونه حمله به منافع و متعلقات آمریکا با پاسخی قدرتمند و کوبنده همراه خواهد بود که در مواردی با نابودی کامل همراه خواهد بود.»

 

گراهام با کنار هم گذاشتن این دو اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «بالاخره کدام یکی؟ پاسخ متناسب یا پاسخ ویرانگر به هر نوع حمله‌ای؟ با خواندن این دو اظهارنظر غیر ممکن است بتوان از سیاست رئیس‌جمهور در برابر ایران سر در آورد. و این طور که مشخص است خود او هم موضوع برایش مشخص نیست.»

 

این مقاله نویس آمریکایی نتیجه گرفت: «تلاش برای درک و ارزیابی استراتژی دولت دونالد ترامپ در برابر ایران "کاری عبث و بیهوده" است چرا که عمر این سیاست‌ها در حد فاصل یک توییت تا توییت بعدی است. موضوع اینجاست که ترامپ با بحران اعتبار روبروست؛ مردم آمریکا حرف‌هایش را باور نمی‌کنند؛ متحدان و دوستان آمریکا حاضر نیستند پشتش صف بکشند؛ دشمنان آمریکا هم تهدیدهای او را جدی نمی‌گیرند.»

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ پهپاد آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به قانون تبدیل شد. با این لایحه آمریکا بیش از ۹۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان کمک مالی و نظامی می‌کند.

محدودیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که در پوشش این لایحه در سنا تصویب شد و به امضای بایدن رسید، موردتوجه رسانه‌ها و شهروندان آمریکایی قرار گرفته است.

مالک تیک‌تاک ۹ ماه فرصت دارد سهامش را به آمریکایی‌ها بفروشد وگرنه در آمریکا مسدود می‌شود. تیک‌تاک ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و مقامات آمریکایی به دلیل سهام ۲۰ درصدی شرکت بایت دنس که مالک چینی دارد، این سکو را خارجی و برای آمریکا خطرناک می‌دانند.

گفت‌وگو با سالار واعظی - خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!