Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار داشت: من از اینکه نام و مشخصات محتکرانی که حکم نهایی برای آنها صادر می شود، اما اسامی آنها از طریق رسانه های گروهی و صدا وسیما اعلام نمی شود، گلایه دارم.

وی توضیح داد: باید نام این افراد اخلال گر در نظم اقتصادی جامعه اعلام شده و در صورتی که واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی آنها از سوی مراجع مربوطه تعطیل می شود، با ذکر دلایل و مفاد قانونی اعلام عمومی شود تا این افراد که برای مردم دشواری ایجاد کرده اند، به سختی افتاده و بدانند که جزای چنین تخلفاتی چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی افزود: واحدهایی که به نام و برای مردم در حوزه های مختلف سهمیه هایی را دریافت کرده اند تا بین مردم توزیع کنند، اما در بررسی مدارک متوجه کم کاری و یا دزدی شده و احکامی برایشان صادر شده است، باید با شدیدترین برخوردها مواجه شوند، چون اگر این افراد سختی نکشند شیوه کنونی ادامه خواهد داشت.

وی تناسب نداشتن جرم با مجازات در حوزه تنظیم بازار و مبارزه با گران فروشان و محتکران را یکی از دلایل مهم و اصلی در به وجود آمدن وضعیت آشقته در بازار برخی از اقلام مورد نیاز مردم دانست.

پورمحمدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به گرانی و کمبود اقلام مربوط به مباحث روانی در جامعه است، گفت: باید توجه داشت که آثار منفی احساس ناامنی بسیار وسیع تر و مخرب تر از خود ناامنی است و برخوردهای قاطع و محکم با اخلال کنندگان نظم اقتصادی جامعه می تواند در ایجاد احساس امنیت بین شهروندان مفید و موثر واقع شود.

وی لازمه تنظیم بازار را جدی گرفتن نظارت ها از سوی نهادهای مربوطه دانست و ادامه داد: با فعالیت های موثر نهادهای مسئول در این زمینه و به ویژه تعزیرات حکومتی استان شاهد ساماندهی وضعیت بازار هستیم که وفور کالاهای مورد نیاز مردم در بازار از جمله دستاوردهای این عملکرد و اقدامات است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هم اکنون در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: در حوزه توزیع نیز باید به تناسب نیاز بازار استان کالاهای مورد نیاز توزیع شود.

پورمحمدی در بخشی از سخنان خود بر نظارت بر نحوه نام نویسی دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی تاکید و یادآوری کرد: اخذ پول از سوی مدارس دولتی ممنوع بوده و با کسانی که از این قانون عدول کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی نیز برای نام نویسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده هیچ گونه افزایش شهریه وجود ندارد، نظارت دقیق و مستمر نهادهای مربوطه در این زمینه را ضروزری دانست.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی قیمت استخرها و ۱۰ درصدی سالن ها و اماکن ورزشی به تصویب اعضای حاضر رسید.

46

کد خبر 1274048

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول ساختمان در دست احداث استانداری لرستان تکمیل و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان در این ساختمان مستقر شود.

ابوطالب شفقت امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بازدید از ساختمان جدید استانداری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان به دلیل نبود منابع اعتباری زمان زیادی صرف احداث آن شده و برای تکمیل به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسئول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.

استاندار لرستان یادآور شد: در این ساختمان نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد