Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@00:36:07 GMT

ترامپ: امیدوارم جنگی با ایران اتفاق نیفتد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۳۲۹۹

ترامپ: امیدوارم جنگی با ایران اتفاق نیفتد

به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است که تحولات کنونی نهایتا به درگیری نظامی با ایران منجر نشود.

وی که به صورت تلفنی با شبکه «فاکس نیوز» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال جنگ با ایران، گفت: «امیدوارم که اینطور نشود. اما ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ افزود: «اگر اتفاقی بیافتد، ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار خواهیم داشت و می‌توانم به شما بگویم که این [درگیری] خیلی زیاد هم طول نخواهد کشید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «بحث من اعزام نیروی زمینی یا اعزام یک میلیون سرباز نیست. فقط می‌گویم اگر اتفاقی بیافتد، خیلی طول نخواهد کشید.»

وی سپس به حادثه هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز این کشور در ایران پرداخت و گفت: «من با آن‌ها خیلی خوب بوده‌ام. آن‌ها پهپاد ما را ساقط کردند، اما تصمیم گرفتم کاری نکنم و تصمیم گرفتم آن همه ایرانی را نکشم. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم و ایرانی‌ها را خیلی دوست دارم و این مسئله در آن تصمیم مؤثر بود. آن‌ها انسان هستند و من نمی‌خواستم ۱۵۰ انسان را بکشم. آن‌ها یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار دادند.»

فارس نوشت، ادعای اهمیت جان ایرانی‌ها برای ترامپ در حالی است که او بارها مردم ایران را تروریست خطاب کرده است. علاوه بر این، آنطور که روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داده، نگرانی از تبعات سیاسی و نظامی درگیری با ایران و همچنین عدم اطمینان به ارزیابی ادعایی پنتاگون مبنی بر حضور پهپاد در آسمان بین‌المللی، مهمترین دلایل انصراف ترامپ از درگیری نظامی با ایران بوده است.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه تحریم‌ها فشار زیادی به ایران اعمال کرده، گفت اگر اقدامات دولت او نبود، اکنون «ایران کل خاورمیانه را گرفته بود، عربستان سعودی را گرفته بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش هم گفت در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از او خواسته بابت محافظت آمریکا از عربستان سعودی، به واشنگتن پول بدهد. به ادعای ترامپ، بن سلمان با این خواسته موافقت کرده است. کپی متن خبر برچسب ها: دونالد ترامپ ایران جنگ نظامی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایران جنگ نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • گوهری: بعضی وقت‌ها باید شانس داشته باشید
  • گوهری: بعضی وقت‌ها باید شانس هم داشته باشید
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است