Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حالا به نظر می رسد طلسم برای اسپیس ایکس شکسته شده، زیرا آن ها بالاخره موفق شدند یکی از قطعات مربوط به دماغه راکت فالکون هوی که ماهواره ها را در خود جای می دهد قبل از سقوط در اقیانوس بگیرند.

هر کدام از این قطعات محافظ شش میلیون دلار ارزش دارند

هنگام پرتاب راکت به فضا، محموله ها در دماغه راکت حضور دارند و توسط پوششی محافظت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی راکت با موفقیت به فضا وارد شود، کار این محافظ به پایان می رسد و پس از باز شدن به دو قطعه تقسیم شده و به سمت زمین سقوط می کند. علاقه اسپیس ایکس به بازیابی این قطعات کاملا قابل درک است، زیرا هرکدام از آن ها حدودا شش میلیون دلار قیمت دارند و از 62 میلیون دلاری که برای هر پرتاب راکت فالکون 9 و 90 میلیون دلاری که برای هر پرتاب فالکون هوی لازم است، 12 میلیون دلار آن مربوط به همین قطعات می شود.

 

پرتاب دیروز فالکون هوی

استراتژی این شرکت برای گرفتن محافظ های دماغه راکت هم ابتدا کاهش سرعت سقوطشان به وسیله چتر، و گرفتنشان با استفاده از قایق هایی است که روی آن ها تورهای بسیار بزرگ نصب شده اند.

یکی از این قایق ها که قبلا آقای استیون نام داشت، حالا اسمش به خانم تری تغییر یافته و دیروز برای اولین بار موفق شد یکی از قطعه های محافظ را قبل از سقوط در اقیانوس نجات دهد. در نتیجه از سه بوستر و دو قطعه محافظی که در پرتاب دیروز استفاده شده بود، دو بوستر به طور سالم به زمین برگشتند و یکی از محافظ ها هم بازیابی شده است. سومین بوستر به علت مانور سه ساعته پیچیده ای که در مدار انجام داد دارای سوخت کافی برای فرود سالم نبود و در نزدیکی سکوی شناور منفجر شد؛ این سکو 1200 کیلومتر با محل پرتاب فاصله داشت.

 

بازگشت دو بوستر به زمین

این پرتاب همچنان برای اسپیس ایکس بسیار مهم و موفقیت آمیز محسوب می شود، زیرا نیروی هوایی آمریکا قصد داشت به وسیله آن مهارت اسپیس ایکس را محک بزند و گفته شده پس از قرارگیری موفقیت آمیز تمام 24 ماهواره در مدارهایشان، این سازمان از عملکرد اسپیس ایکس رضایت کامل دارد.

فرود موفقیت آمیز بوسترها

«کلنل دنیس بیتوود»، رئیس بخش پرتاب های فضایی نیروی هوایی آمریکا، اعلام کرده راهکارهای اسپیس ایکس به کاهش هزینه های پرتاب برای این سازمان منجر خواهد شد و این ماموریت تعهد نیروی هوایی به استفاده از تکنولوژی های روز برای کاهش هزینه ها را نشان می دهد.

نیروی هوایی آمریکا به دنبال چند شریک از بین کمپانی های اسپیس ایکس، بلو اوریجین، یونایتد لانچ آلیانس و گروه نورتراپ برای امضای قراردادهای پرتاب از سال 2022 تا 2026 است و گفته شده این سازمان تنها دو شرکت را انتخاب خواهد کرد. در نتیجه آزمایش دیروز شانس اسپیس ایکس برای برنده شدن را تا حد زیادی بالا خواهد برد، زیرا آن ها نشان دادند قادر به ارسال محموله ها با روش دلخواه نیروی هوایی هستند، و این کار را با هزینه کمتر و راکت هایی انجام می دهند که همین حالا آماده خدمتند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقیانوس دلار زمین کاهش هزینه ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط!

 پرسپولیس با پیروزی دشوار و نفسگیر خارج از خانه مقابل نساجی در قائمشهر، موقتاً به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس برای دومین بازی پیاپی اخراجی داد اما این بار ۱۰نفره و به لطف سرعت استون ارونوف، امتیاز از دست نداد و فشار را روی رقیب مستقیم یعنی استقلال حفظ کرد. تیم اوسمار در نیمه اول ۳فرصت تک به تک را خراب کرد.

ترکیب نساجی: لوان پولی، وحید محمدزاده، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، فرزاد زامهران، منصور باقری (46 - مهرداد عبدی)، محمد عباس‌زاده (46 - محمدرضا آزادی)، امیرحسین سام‌دلیری (46 - صابر حردانی)، امیرمحمد هوشمند، محمدرضا حسینی و محمدرضا عباسی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی (64 - سینا اسدبیگی)، اوستون ارونوف (90 - سعید صادقی)، وحید امیری (90 - محمد خدابنده‌لو ) و عیسی آل‌کثیر (86 - فرشاد فرجی).

داور: موعود بنیادی‌فر

تیم‌های نساجی و پرسپولیس در دیداری از هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر بیست‌وسوم از ساعت 18:15 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که این رقابت تماشایی با برد دو بر یک مهمان پرانگیزه به پایان رسید تا سرخپوشان موقتاً 56 امتیازی شوند و به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند.

ستاره پرسپولیس در این بازی ، اوستون ارونوف بود که دو بار در دقایق 6 و 70 گلزنی کرد و تک گل تیم میزبان را نیز امیرمحمد هوشمند در دقیقه 59 به ثمر رساند. در این بازی سروش رفیعی در دقیقه 50 از زمین بازی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا شاگردان اوسمار حدود 40 دقیقه ده نفره به بازی ادامه دهد.

تیم پرسپولیس پیش از این بازی با ۵۳ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت. شاگردان اوسمار ویرا هفته گذشته با توجه به تساوی بدون گل استقلال تهران برابر تراکتور این فرصت را داشتند تا با شکست سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی، صدرنشین شوند اما فرصت پیش آمده را از دست دادند و حالا باید باز هم منتظر لغزش رقیب دیرینه باشند.

در آن سو نساجی با حضور ساکت الهامی جان دوباره‌ای گرفته و در دو بازی اخیر خود موفق به برتری شده است. نساج‌ها پیش از این بازی با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم قرار داشتند . خطر سقوط این تیم ریشه‌دار مازندرانی را همچنان تهدید می‌کند و این تیم در این بازی خانگی محکوم به شکست شاگردان اوسمار بود.

دیگر خبرها

  • نجات مردم میان‌سال خرم‌آبادی از عمق چاه ۲۵ متری
  • ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!
  • اودینزه ۱-۱ ناپولی؛ یک امتیاز لحظه آخری که شاید تیم کاناوارو را از سقوط نجات دهد
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط!
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • نجات ژیل ویسنته از سقوط با علیپور