Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:13:52 GMT

پرداخت یارانه به زغال سنگ در برنامه قرار می گیرد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۳۹۷۶

پرداخت یارانه به زغال سنگ در برنامه قرار می گیرد

میرهادی قره سید رومیانی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات کارگران معادن زغال سنگ استان در استانداری کرمان افزود: تفاهم نامه‌ای بین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکلات معادن زغال سنگ تنظیم و مفاد آن با هماهنگی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خرید انحصاری زغال سنگ توسط شرکت ذوب آهن اصفهان بررسی و مطالبات زغال سنگ به این شرکت گوشزد خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مشکل انحصار خرید زغال سنگ توسط یک شرکت، با قیمت تعادلی در بورس رفع می‌شود لذا درصدد مقدمات ورود این صنعت به بورس خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه صادرات زغال سنگ پیگیری می‌شود و استان‌های دیگر باید از مدیریت اجرایی کرمان الگو بگیرند گفت: افزایش نرخ رشد اشتغال استان کرمان در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، حدود ۱۲ درصد بوده که به نوعی معجزه در اشتغالزایی است.

وی بیان کرد: ۴۰ هزار نفر در سال ۹۷ در استان کرمان اشتغال ایجاد شده که از این میزان ۲۵ هزار نفر بیمه شده بودند لذا می‌توان تاکید کرد که در استان کرمان شکوفایی بزرگ اقتصادی با مدیریت اجرایی این استان و هدایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

همچنین در این نشست نمایندگان کارگران زغال سنگ کرمان مشکلات معیشتی، توسعه‌ای و رفاهی خود را بیان کردند و پیرو این مشکلات تصمیم گیری شد.

۷۴۲۰/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،سی و پنجمین آیین تجلیل از برترین های جامعه کار و کارگری استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان جامعه کارگری استان به بیان دغدغه‌های خود از جمله در حوزه امنیت شغلی، بیمه، مسکن و سختی کار پرداختند.

 استاندار کرمان هم از پیگیری‌های دولت برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران گفت و افزود: پیگیر حل مشکلات کارگران زغال سنگ کرمان هستیم و خوشبختانه به زودی مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

آقای فداکار افزود: فرصت‌های شغلی فراوانی به ویژه در صنایع و معادن استان کرمان وجود دارد که این فرصت‌های شغلی نیاز به نیروهای ماهر دارند که در این راستا باید به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه داشت.

وی افزود بایستی مایحتاج صنایع و معادن از ظرفیت‌های داخل استان تامین شود و این موضوع مصوبه شورای تامین است.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به نقش پررنگ استان کرمان در رشد تولید ناخالص ملی گفت :کارگران نقش اساسی در این بین را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان نشان می‌دهد که مردم به کار برگشته‌اند یا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

دیگر خبرها

  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت