Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که ۵۰ درصد آنها اعتیاد به تریاک دارند و بقیه به دیگر مواد آلوده هستند. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، فرید براتی‌سده عصر امروز در همایش اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 800 هزار معتاد در کشور داریم که 50 درصد آنها اعتیاد به تریاک دارند و بقیه به دیگر مواد آلوده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی ما در بخش مشتقات حشیش است، تصریح کرد: نگرانی اصلی از مشتقات حشیش ماده‌ای به نام گل است که مصرفش به علت قیمت پایین‌تر و شایعات مانند اعتیادآور نبودن، افزایش پیدا کرده است.

براتی با بیان اینکه کارزار مبارزه با گل در کشور آغاز شده و در گلستان هم کارگاه آشنایی با خطرات این ماده مخدر  برگزار شده، خاطرنشان کرد: از سنین نوجوانی مصرف گل در جامعه وجود دارد اما این باور نادرست که اعتیادآور نیست و شادی‌آور است، در مدارس و دانشگاه ها مصرفش را بالا برده است.

مبارزه با موادمخدر عزمی همگانی می‌طلبدزاهدان| درگیری مسلحانه تکاروان پلیس با قاچاقچیان مواد مخدرگزارش سازمان ملل درباره رشد فزاینده مواد مخدر

معاون  پیشگیری و درمان بهزیستی کشور درباره راه‌های مقابله با مصرف این مواد، افزود: عوامل مختلفی در اینکه فرزندان به سمت اعتیاد نروند نقش دارد که ارتباط درست خانواده‌ها، دسترسی کمتر به مواد در سطح جامعه و افزایش اعتقادات و باورهای دینی مصرف را کاهش می‌دهد.

براتی اظهار داشت: درمان اعتیاد از همه نوع در کشور وجود دارد که از جمله آن ایجاد 7 هزار مرکز سرپایی است که یک‌هزار و400 مرکز مجوز از بهزیستی دارند، ایجاد یک‌هزار و 200 کمپ ترک اعتیاد و وجود  140مرکز کاهش ابتلا از دیگر اقدامات است.

وی افزود: در 17 استان کشور هم موبایل‌وند و مراکز توانندسازی معتادان متهجر را ایجاد کرده‌ایم که مددکاران به کمک معتادان می‌روند.

وی درباره افزایش مصرف متادون هم گفت :فردی که مصرف موادمخدر دارد برای ترک باید یک مدت از این ماده استفاده کند اما اگر تحت نظر پزشک دوره دیده باشد مشکلی نیست زمانی که از غیر از مراکز قانونی وارد می‌شود، مضرات دارد.

براتی درباره تحریم‌ها هم اظهار داشت: تحریم ها در بخش دارویی ظالمانه است و اروپائیان با وجود اینکه ما به عنوان سد ورود موادمخدر به کشورهای آنها هستیم ما را در بخش دارویی کمک نمی‌کنند که این امر به خصوص در بخش درمانی رفتاری مناسب نیست.

انتهای پیام/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ سید مسعود میر حسینی با اشاره به اینکه طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای امسال درحال اجراست، گفت: یکی از اولویت‌های پلیس برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در محل‌های آلوده است.

وی افزود: با هدف شناسایی و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، طرح پاکسازی در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است و هجده نفر خرده فروش دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ میرحسینی خاطرنشان کرد: ساکنان و گردشگران با مشاهده و آگاهی از خرید و فروش موادمخدر با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است