Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا در راستای تسریع در انجام این پروژه بسیار بزرگ همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: ایجاد دو پالایشگاه نفت سنگین و یک مجموعه پتروپالایش از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در شهرستان جاسک در شرق هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی بیان داشت: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در غرب هرمزگان نیز زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها، کارخانجات فولاد، آلومینیوم و پودر آلومینا ایجاد شده و راه اندازی آب شیرین کن و نیروگاه نیز در حال انجام است.

استاندار هرمزگان در این دیدار خواستار اختصاص درصدی از درآمدهای ارزش افزوده پالایشگاه‌ها، گمرکات، بنادر و صنایع مستقر در هرمزگان برای توسعه این استان شد.

وی بیان داشت: استان هرمزگان هرساله درآمدهای بسیار زیادی را از طریق بنادر، گمرکات، پالایشگاه‌ها و صنایع بزرگ به خزانه کشور واریز می‌کند.

همتی ابراز داشت: از نمایندگان مجلس خواستاریم، کمک کنند تا بخشی از این درآمدها برای توسعه بیشتر این استان اختصاص یابد و این امر در قانون بودجه مصوب شود.

وی صنعت کشتی‌سازی را از دیگر صنایع مهم و راهبردی در هرمزگان دانست و گفت: مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس از توانمندی‌های بزرگی در ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی برخوردار است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با ارائه سفارش‌های بیشتر به این مجموعه از سوی شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش تولید و اشتغال گسترده‌تری در آن ایجاد می‌شود.

شماری از اعضای فراکسیون‌های نفت و نیرو روز چهارشنبه بازدیدی از پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام دادند و حمایت خود را از عملکرد وزارت و شخص بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام کردند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم