Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:18:53 GMT

کتاب صهیونیستی پس از ۲۰ سال در ایران چاپ شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۷۶۹

کتاب صهیونیستی پس از ۲۰ سال در ایران چاپ شد

دو سال پیش پیرزنی ۸۸ ساله در آلمان تنها به دلیل اینکه از یک کتاب نقل کرده بود اردوگاه‌های کار اجباری یهودیان در جنگ جهانی دوم واقعیت ندارد به زندان محکوم شد.

به گزارش مشرق، کتاب صهیونیستی «فهرست شیندلر» نوشته توماس کینلی، که به افسانه‌سرایی درباره کشتار یهودیان طی جنگ جهانی دوم موسوم به هلوکاست، پرداخته و به دلیل دروغ‌پردازی، تحریف تاریخی و برجسته ساختن افسانه‌های صهیونی، اجازه انتشار دریافت نکرده بود، بالاخره پس از ۲۰ سال از وزارت فرهنگ دولت اعتدال، مجوز انتشار گرفت و توسط انتشارات جمهوری منتشر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب یاد شده، یک بار در سال ۱۳۷۹ چاپ شد ولی پس از آن دیگر مجوز نشر نگرفته بود.

این در شرایطی است که انتشار کوچک‌ترین شک و شبهه مثلاً راجع به ارقام کشته‌شدگان هلوکاست یا وجود اتاق‌های گاز و یا امثال آن، در اروپا و آمریکا، بازداشت و محاکمه و مجازاتی تا ۱۱ سال زندان در بر دارد. این قانون ضد آزادی طی دهه‌های گذشته فقط به دستگیری و محاکمه و زندانی شدن محققان و اندیشمندانی همچون روژه گارودی و روبر فوریسون و دیوید ایروینگ و نورمن فینکلشتاین و… محدود نشد، بلکه بسیاری نشریات و افراد معمولی را هم در بر گرفت. مثلاً تقریباً دو سال پیش پیرزنی ۸۸ ساله در آلمان تنها به دلیل اینکه از یک کتاب نقل کرده بود اردوگاه‌های کار اجباری یهودیان در جنگ جهانی دوم واقعیت ندارد، به جرم «انکار هلوکاست»، محاکمه و به زندان محکوم شد. این پیرزن به نام «اورسلا هاوربک»، پیش از این نیز به اتهام سخنان مشابه به ۱۰ ماه زندان محکوم شده بود!!


یا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز وقتی در ویژه‌نامه ژانویه ۲۰۱۸ نشریه کودکانه «یوپی» در فرانسه در جمله‌ای نوشته شد که «از نظر برخی دولت‌ها، اسرائیل یک کشور واقعی نیست»، تمامی شماره‌های آن حتی از روی دکه‌های مطبوعاتی جمع‌آوری شد! و نشریه یاد شده محکوم شد در شماره بعدی‌اش، توضیح کاملی در مورد اسرائیل به چاپ برساند.


و یا «دیتر هانیتش»، کاریکاتوریست باسابقه روزنامه «زود دویچه زایتونگ» چاپ آلمان به دلیل ترسیم کاریکاتوری از نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از این روزنامه اخراج شد!


حالا باید قضاوت کرد که آزادی چاپ و نشر در ایران بیشتر است یا در آمریکا و اروپا؟!


یادآوری می‌شود استیون اسپیلبرگ (فیلمساز صهیونیست آمریکایی) ۲۶ سال قبل بر اساس این کتاب و به همین نام فیلمی ساخت که برگزارکنندگان مراسم اسکار، علی‌رغم حضور فیلم‌های بسیار قوی‌تر، اما به دلیل رویکرد ایدئولوژیک و صهیونیستی فیلم، ۷ جایزه اسکار را به فیلم یاد شده دادند!

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال انتشار کتاب صهیونیست ها فهرست شیندلر فیلمساز کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد