Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
افزایش شهریه در مقطع دکتری دانشگاه پیام‌نور ۱۰ درصد بوده
معاون مالی و اداری دانشگاه پیام‌نور گفت: شهریه دانشجویان در مقاطع مختلف تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و هیچ تغییری در قانون پرداخت آن نداریم.

حسن علیزاده معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص تجمع اعتراضی دانشجویان دکتری این دانشگاه و افزایش شهریه گفت: هر دانشگاهی اختیار دارد با تصویب هیئت امنا هر ساله بین ده تا ۱۵ درصد افزایش شهریه داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور امسال در مقاطع مختلف تنها ده درصد افزایش شهریه داشته و این با توجه به تورم فعلی عددی محسوب نمی‌شود.   دو بلوک خوابگاهی دخترانه دانشگاه شهید بهشتی در تابستان تعمیر می‌شود
صحد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: پس از پایان امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و تخلیه خوابگاهها، تعمیرات دو خوابگاه از نیمه تیرماه آغاز می‌شود.
دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل باید مدارک خود را تکمیل کنند
با توجه به مشکلات پیش آمده برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور درخصوص تأمین ارز مورد نیاز و تقاضای متعدد والدین و دانشجویان جهت انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور، دانشجویان متقاضی باید مدارک لازم را بارگذاری کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در ۲۴ تیرماه ۹۷ درباره امکان انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تائید در خارج از کشور پس از گذراندن ۳۶ واحد (مصوب شورای عالی برنامه ریزی)، کلیه دانشجویان متقاضی انتقال به داخل کشور که تحصیل خود را تا قبل از اعلام ممنوعیت انتقال (۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ – اول ژانویه ۲۰۱۹) در دوره (کورس) اصلی یکی از رشته‌های تحصیلی مورد نظر در دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت آغاز کرده اند می‌توانند مدارک تأیید شده را تکمیل کنند.
سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها به دو متر افزایش یافته
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: با پیگیری‌های پروژه‌های زودبازده مانند چمن مصنوعی و کف‌پوش‌ها در حال گسترش فضای آموزشی هستیم و توانسته‌ایم فضای ورزشی را به دو متر مربع برسانیم.

 مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم بدرقه سی امین یونیورسیاد دانشجویان، صبح امروز در وزارت علوم تحقیقات برگزار شد سخنرانی کرد.

وی در ابتدا با اشاره به مباحث منطقه‌ای گفت: خوشبختانه در آموزش عالی بحث‌های منطقه‌ای وجود ندارد. در تمام رشته‌ها و تمام دانشگاه‌های کشور حضور پر رنگی داشته ایم و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته موفقیت خوبی کسب کرده ایم.

صدیقی تصریح کرد: هم در ورزش دانشگاهی هم در ورزش همگانی موفقیت‌های خوبی داشته ایم و المپیاد ورزش‌های همگانی را هم برگزار کرده ایم و دوره امسال آن در دانشگاه بوعلی و الزهرا آغاز می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برنامه‌های ما مرتب و منظم پیش می‌رود و پیش بینی‌های قبلی و آمادگی برای حضور در رقابت‌ها وجود دارد. در کنار این‌ها تلاش داریم تا فضای ورزشی دانشگاه‌ها را چه از لحاظ کیفیت و کمیت ارتقاء دهیم هستیم.   ۱۲ کتاب به نام ۱۲ شهید دانشجو منتشر شد
امیروجدانی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از انتشار ۱۲ جلد کتاب به نام ۱۲ شهید دانشجو خبرداد.

وی گفت: این ۱۲ کتاب به نام ۱۲ دانشجو، از دوازده استان کشور است که شمال استان‌های، یزد، ابرز، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ... می‌شود.
محدودیت ارزی تاثیری در کاهش ۵۰ درصدی اعزام به یونیورسیاد نداشت   منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌های سی‌امین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان در ایتالیا که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با توصیه به دانشجویان اعزامی گفت: اعتماد به نفس و خودباوری داشته باشند، همچنان‌که نماینده به حق مردم ایران هستند.

وی افزود: تعداد ورزشکاران و تیم‌ها توسط وزارت علوم تعیین شده و در این انتخاب بیشتر موفقیت تیم‌ها و افراد مدنظر قرار گرفته است.
وام دانشجویی دانشگاه پیام‌نور بیش از ۲ برابر می‌شود
رئیس دانشگاه پیام‌نور با اشاره به اهمیت وام شهریه دانشجویی گفت: هفته آینده برای تسهیل وام شهریه دانشجویی با یک بانک جدید تفاهم‌نامه امضا خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور از تشکیل مجمع خیرین خبر داد و گفت: یکی از کار‌های خوب این دانشگاه تشکیل مجمع خیرین است که از دانشجویان بی بضاعت حمایت می‌کند. این موضوع در حالی است که دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان وام با کمترین کارمزد از بانک‌های طرف قرارداد دریافت کرده اند و در سال تحصیلی جدید نیز وام دانشجویی افزایش ۲ برابری خواهد داشت.
مصوبه اختصاص سهمیه داوطلبان کنکور مناطق سیل‌زده ابلاغ شد
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو مصوبه این شورا را برای اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ کرد.


زمان و مکان تحویل مدارک عتبات دانشگاهیان اعلام شد
زمان تحویل مدارک و واریز هزینه سفر در پروفایل زائرین در سامانه عتبات دانشگاهیان و همچنین با ارسال پیامک به اطلاع زائرین اصلی و ذخیره خواهد رسید. زائرین دانشگاهی بعد از دریافت پیامک باید نسبت به تحویل مدارک به دفتر ستاد در استان تحصیل خود اقدام کنند؛ بنابراین گزارش، کلیه زائرین اصلی و ذخیره بعد از نهایی کردن ثبت نام، باید نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند. پسران دانشجو که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند نیز فرم مذکور را جهت اخذ مجوز خروج از کشور تکمیل و به مسئول عتبات استان خود تحویل دهند.   دروس ارائه شده در طرح ولایت ۴ واحد برای دانشجویان محاسبه می‌شود
با موافقت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، دروس ارائه شده در طرح ولایت کشوری به عنوان ۴ واحد درسی برای دانشجویان شرکت کننده محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طی مکاتبات صورت گرفته، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد:دروس ارائه شده در طرح ولایت کشوری به عنوان ۴ واحد درسی برای دانشجویان شرکت کننده محاسبه می‌شود.
وضعیت سرا‌های دانشجویی باید تا ۱۲ تیرماه به صندوق رفاه اعلام شود
صندوق رفاه دانشجویان در ابلاغیه‌ای از دانشگاه‌ها درخواست کرد که وضعیت سرا‌های دانشجویی را تا ۱۲ تیرماه اعلام کنند.

سکه‌های اهدایی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر نهاد را بازمی‌گردانیم
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت:، چون به صورت قانونی سکه‌های پرداختی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر این نهاد، تعلق نمی‌گرفته است، اعلام کردیم که سکه‌های پرداخت‌شده را بازگردانند.

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها طی گفت‌وگویی در رادیو ایران درباره اقدام دانشگاه آزاد در پرداخت ۳۳۰ سکه به روسای واحد‌ها و مسئولان دفاتر نهاد در این دانشگاه گفت: در این باره از مسئولان دانشگاه آزاد سوال کردیم؛ ظاهرا این دانشگاه سکه‌هایی را به همه شرکت‌کنندگان در یک جلسه دادند. چون همکاران ما در دفاتر نهاد هم در این جلسه حضور داشتند به آن‌ها نیز این سکه‌ها داده شده بود.

وی ادامه داد: آن گونه که دانشگاه آزاد گفته به ظاهر این سکه‌ها پاداش پایان سالی بوده که هر ساله به این افراد تعلق می‌گرفته و، چون مسئولان دفاتر نهاد ما جزو نیرو‌هایی که پاداش پایان سال از دانشگاه آزاد دریافت کنند نیستند و این سکه‌ها به آن‌ها تعلق نمی‌گرفته، ما اعلام کردیم که سکه‌های پرداخت‌شده را بازگردانند.
بیش از ۸۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی اربعین ارسال شده
سومین همایش علمی بین‌المللی اربعین با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد اربعین مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
 وحید شالچی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی همایش بین المللی اربعین گفت: این همایش بین‌المللی با ابتکار دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری و مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد اربعین و دانشگاه‌های متعدد کشور و دانشگاه کربلا برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ابتکار دانشگاه علامه طباطبائی در شکل‌گیری این همایش بین‌المللی افزود: این همایش با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، محوریت و مرکزیت دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و باهدف گسترش نگاه علمی به پدیده فرهنگی اربعین برگزار می‌شود.   مسیر تردد دانشجویان دانشگاه شریف امن‌تر می‌شود
معاون دانشجویی دانشگاه شریف گفت: دو کیوسک دیگر نیروی انتظامی در اطراف خوابگاه‌ها دخترانه به زودی مستقر می‌شوند.

فاطمی زاده، معاون دانشجویی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تامین امنیت مسیر خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: با مساعدت نیروی انتظامی تهران بزرگ و کلانتری ۱۱۸ ستارخان تعداد زیادی گشت نیروی انتظامی در اطراف دانشگاه هستند.

وی افزود: به زودی دو کیوسک جدید نیروی انتظامی در نزدیکی خوابگاه‌ها مستقر خواهند شد به خصوص یکی از این کیوسک‌ها نزدیک خوابگاه خواهران مستقر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سکه های دانشگاه آزاد امنیت دانشجویان شریف یونیورسیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد