Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعدد رفت و آمد وزرای آموزش و پرورش و تاثیر تخصص‌گرایی و مدرک تحصیلی در تعیین افراد اظهار کرد: رفت و آمد وزرای آموزش و پرورش نه تنها در دولت فعلی بلکه در دولت‌های قبلی هم وجود داشته است و به‌طور تقریبی طی ۲ دوره دولت نهم و دهم هم شاهد تغییر سه وزیر بودیم که این موضوع نشان می‌دهد ثبات مدیریتی در این وزارتخانه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت در انتخاب وزرای وزارتخانه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش باید دقتی بیشتر داشته باشد و در تعیین آنها به عنوان سکان‌دار یک دستگاه، به مواردی مانند تخصص، تحصیلات دانشگاهی و تجربه دقت کند.

سعیدی با بیان اینکه دولت‌های مختلف هیچ زمان به آموزش و پرورش نگاهی شایسته‌ نداشته‌اند، گفت: در انتخاب وزیر باید وسواس و تدبیر بیشتری شود، اکنون می‌بینیم وزیری انتخاب می‌شود و پس از مدتی به دلیل نارضایتی و ناتوانی در اجرای برنامه‌های کلان این فرد تغییر می‌کند.

آموزش و پرورش جز با تغییر نگاه به آن بهبود نمی ‌یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: فارغ از نگاه جناحی به دولت‌، تا زمانی که نگاه به آموزش و پرورش تغییر پیدا نکند، شرایط در این وزارتخانه مانند سابق خواهد بود و امیدوارم آقای روحانی در همین ۲ سال آخر وزیری برای آموزش و پرورش انتخاب کند که علاوه بر نگاه ویژه به معیشت و منزلت معلمان به توسعه آموزش و پرورش هم کمک کنند.

وی در پاسخ به دلیل انتخاب سرپرست بعد از کناره گیری وزرا در آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل حساسیت بالا، وزارت آموزش و پرورش به‌طورمعمول پس از تغییر وزرا با سرپرست اداره می‌شود تا سکان‌دار آن انتخاب شود، هرچند معتقدم بهتر بود رئیس جمهور وزیر را به‌صورت مستقیم انتخاب می‌کرد چرا که هر روز هر ساعت برای آموزش و پرورش حیاتی است.

سعیدی بیان کرد: انتخاب مستقیم وزیر باعث می‌شد تا مسئول این وزارتخانه، با اطمینان خاطری بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها وارد عمل شود اما اکنون باید سرپرست یا گزینه دیگر مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرند تا فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی اخبار مدارس فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...

محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ. پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • مراسم تجلیل از معلمان برگزیده اهر باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد