Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

ورود دادگاه نظامی به حادثه پارک تهرانپارس

دادستان نظامی تهران از آغاز تحقیقات در رابطه با حادثه درگیری در پارک پلیس تهرانپارس در دادسرای نظامی تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعباس ترکی، دادستان نظامی استان تهران، با اعلام این خبر اظهار کرد: با انتشار فیلم این حادثه در فضای مجازی بلافاصله دستور بررسی موضوع به یکی از قضات مجرب داده شد تا کم و کیف این واقعه دقیقاً آشکار شود.

وی تاکید کرد: رفتارهای ناهنجار و خلاف اخلاق اسلامی از هیچ شهروندی پذیرفتنی نیست و مطابق با قانون می‌بایست با افراد متخلف و متجاهر و جرایم مشهود برخورد کرد اما مأموران می‌بایست در چارچوب شرع و مقررات قانونی رفتار نمایند و رفتارهای شایسته و کریمانه داشته باشند.

دادستان نظامی استان تهران عنوان کرد: نتیجه رسیدگی متعاقباً اعلام خواهد شد.

رئیسی مترو سوار شد

پیروز حناچی، شهردار تهران، از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه، برای استفاده از مترو تشکر کرد.

حناچی در صفحه توییتر خود نوشت: استفاده مسئولان ارشد نظام از قطار شهری، مشوق بهره‌گیری کمتر شهروندان از وسایل شخصی، افزایش استفاده آنان از سیستم حمل و نقل عمومی در شهر و زمینه ساز تحقق شعار تهران شهری برای همه است.

رئیسی روز چهارشنبه با استفاده از مترو تهران مسافتی را پیموده بود.

پیروز حناچی از ابتدای فعالیت به عنوان شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته و در این روز هفته با دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی در تهران تردد می کند.

ساعت اداری در 29 استان تغییر کرد

سخنگوی صنعت برق از اجرایی شدن طرح تغییر ساعات کار ادارات در ۲۹ استان و رایزنی برای اجرای آن در ۲ استان باقی مانده با هماهنگی استانداری‌ها خبر داد.

 مصطفی رجبی‌مشهدی، شروع و خاتمه ساعات کار روزانه ادارات به میزان یک تا ۱.۵ ساعت زودتر را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: به جهت خنکی هوا در ساعات آغازین صبح و استفاده از روشنایی روز، همچنین قرار گرفتن عمده ساعات اداری در ساعات غیر پیک، این طرح نقش قابل توجهی در کاهش بار مصرفی در ساعات گرم سال دارد.

وی تصمیم‌گیری درباره ساعات شروع و پایان کار ادارات را بر اساس اولویت‌ها و شرایط هر استان عنوان کرد که در مدت یک‌ماه یا کل فصل تابستان اجرا می‌شود.

رجبی‌مشهدی، برآوردهای هواشناسی را حاکی از افزایش یک تا ۱.۵ درجه‌ای دما در مرداد نسبت به تیر جاری ذکر کرد و خواستار تداوم اجرای برنامه در طول تابستان شد.

سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به رایزنی با وزارت کشور و استانداری برای اجرای طرح در تهران، این استان را به جهت استقرار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارای شرایط ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: در صورت توافق با اجرای طرح در این کلانشهر، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی ۴ تا ۵ درصد کاهش مصرف برق در هر یک از مناطق کشور را از اثرات مثبت این طرح در تابستان گذشته دانست که در تهران حدود ۴۰۰ مگاوات و در تمام کشور حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار شبکه برق را در پی داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: اجرای این طرح در استان‌ها از سوی صنعت برق مورد پایش قرار می‌گیرد و اداراتی که به دستورالعمل و ابلاغیه استانداری‌ها کم‌توجهی کنند، نسبت به برخورد یا احیاناً قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، در حالی که پیک مصرف برق در روز دوشنبه سوم تیرماه، به ۵۶ هزار مگاوات رسیده بود، پیش‌بینی می‌شد که این میزان در روز سه‌شنبه چهارم تیرماه با توجه به افزایش گرمای هوا، رقمی بسیار بیش از این را به ثبت برساند.

این در حالی‌است که بر اساس گزارش‌های دریافتی از معاونت هماهنگی توزیع توانیر، با اجرای دومین مانور مدیریت مصرف برق، در حدود ۲۹۰۰ مگاوات پیک‌سایی صورت گرفته است.

آثار نهایی اجرای این مانور پس از بررسی‌های نهایی اعلام خواهد شد.

پنجشنبه ها هم طرح ترافیک اجرا می شود

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در روزهای پنجشنبه خبرداد.

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در روزهای پنجشنبه خبرداد.

علی پیرحسین‌لو در مورد اجرای طرح ترافیکی جدید در روزهای پنجشنبه گفت: طرح ترافیکی جدید «محدوده کنترل آلودگی هوا» در روزهای جمعه و ایام تعطیل مانند طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه البته در روزهای پنجشنبه، اگرچه همانند سال گذشته طرح ترافیک نداریم ولی در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق، طرح کنترل آلودگی هوا برقرار خواهد بود و اجرا می‌شود، گفت: یعنی تردد روز پنجشنبه جزو سهمیه ۲۰ روز هر فصل محاسبه می‌شود و بعد از ۲۰ روز هم مشمول پرداخت عوارض محدوده دوم می‌شود.

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران افزود: پیش بینی ها نشان می دهد که در واقع ترافیک در روزهای پنجشنبه‌ها در رینگ دوم کمتر خواهد شد.

دختر 10 ساله با پسر 23 ازدواج نکرد

پس از پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر 10 ساله با پسر 23 ساله متوقف شد.

فرماندار سیرجان در این خصوص گفت: طی پیگیری های انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج دختر ۱۰ ساله فقط در مرحله آزمایش بوده است و به تشکیل پرونده نرسیده بوده.

محمد محمودآبادی ادامه داد: شخصا با سردفتر این دفترخانه ثبت ازدواج صحبت کردم و قرار شد هیچ اقدام دیگری انجام نشود و این برگه هم از دختر و پسر گرفته می‌شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج این دو نفر به طور کل منتفی شد.

وی افزود: دلایل زیادی برای ازدواج دختران در سن پایین وجود دارد، یکی از این دلایل تعداد زیاد فرزندان زیاد دختر یک خانواده بوده که به دلیل فقر مجبور به قبول کردن ازدواج دختر در سن پایین می شوند، هرچند که از چرایی ازدواج این دونفر اطلاعی ندارم.

محمودآبادی اضافه کرد: قانونا دفاتر ازدواج حق ثبت ازدواج زیر سن ۱۳ سال را ندارند و قرار شد که دفتر خانه همه مدارک را به خانواده پس دهد.

وی تاکید کرد: حیثیت مردم سیرجان و کرمان بسیار ارزشمند است و نباید به شایعات دامن زد به همین دلیل این موضوع سریع پیگیری و متوقف شد.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: ازدواج دختر زیر ۱۳ سال صرفا نیازمند اجازه پدر ندارد بلکه باید دادگاه و دادستانی به این موضوع ورود کرده و و باید احراز شرایط شود.

فاطمه ذوالقدر ادادمه داد: ازدواج دختر بچه باید از نظر بلوغ عقلی و جسمی توسط پزشکی قانونی تایید شود و دفتر ثبت ازدواج به شرط اجازه دادگاه باید صیغه عقد را بخواند.

 آغاز استقرار پرونده الکترونیک؛ اتفاقی بزرگ برای مردم

پرونده الکترونیک سلامت روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور استقرار پیدا کرد تا یک اتفاق مهم و بزرگ برای سلامت مردم آغاز شود.

کیانوش جهانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در خصوص کلیات پروژه پرونده الکترونیک سلامت گفت: طی سالیان گذشته اقدامات اولیه و پراکنده‌ای در حوزه زیر ساخت‌های سلامت انجام شده بود که با تلاش‌هایی که ظرف ماه‌های اخیر در قالب پروژه ملی پرونده الکترونیک سلامت زیر نظر وزیر بهداشت شکل گرفت، موضوع استقرار پرونده الکترونیک سلامت برای کلیه ایرانیان از دیروز آغاز  و از این به بعد هر ایرانی با شناسه خود که همان کد ملی خواهد بود می‌تواند پرونده الکترونیک سلامت خود را فعال سازد.

وی ادامه داد: در این مرحله کلیه اقدامات ذیل بسته‌های خدمات بهداشتی ارائه شده و بخشی از خدمات درمانی که درسطح یک است نیز ارائه می‌شود و استحقاق سنجی بیمه‌ای و استعلام هویتی نیز همزمان اجرا خواهد شد.

جهانپور افزود: با عملی کردن این پروژه در حدود 4 و نیم میلیون همپوشانی بیمه‌ای داشته‌ایم و با استقرار این پرونده الکترونیک افرادی که دارای 2 یا 3 نوع بیمه بوده اند دیگر نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، این موضوع برکات و ثمرات زیادی خواهد داشت و ما به عنوان ریل گذاری در حوزه سلامت به آن نگاه می کنیم و در فاز بعدی  از نظام ارجاع الکترونیکی بر مبنای همین ریل بهره برداری خواهیم کرد و در نهایت در فاز سه آن پزشکی خانواده را دستور کار قرار می‌دهیم که به عنوان لکوموتیویی خواهد بود که بر روی ریل حوزه سلامت به راه خواهد افتاد.

جهانپور با اشاره به میزان بودجه کمی که برای راه‌اندازی این پروژه هزینه شد گفت: از اتفاقات مثبتی که در این راستا روی داده می‌توان به اقدامات تجمیعی در به وجود آوردن میان افزارهایی اشاره کرد که از ظرفیت‌های متعدد و پراکنده که در هر گوشه از کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی گرفته تا مراکز خدماتی درمانی استفاده لازم را کرده‌ایم وعملا هزینه مستقیم و بالایی را برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در برنداشته است.

این پروژه با کمترین هزینه‌ها تمامی میان افزارهای مرتبط را به یکدیگر وصل کرده تا دیگر نیاز به تعریف سامانه‌های جدید نباشد و تمامی سامانه‌های مرتبط با هویت سنجی و استعلام بیمه‌ای را در دل خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک بودجه ترافیک رسانه فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلک ۳ شرور در نازی‌آباد حادثه‌آفرین شد

معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای چند دختر جوان در نازی‌آباد کرده و پس از آن با مردم نیز درگیر شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقلاز پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سعید راستی در حاشیه بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش که صبح امروز در نازی آباد و با حضور شاکی و متهم برگزار شد، اظهار کرد: در بامداد آخرین روز فروردین سال جاری، دو دختر جوان به همراه برادر خود در خیابان مدائن نازی‌آباد در حال عبور بودند که چند شرور به این دختران متلک انداخته و مزاحمت ایجاد کردند.

وی افزود: پسری ۱۲ ساله که همراه خواهران خود بود به این متلک‌ها پاسخ داده و از خواهران خود دفاع کرد. در ادامه این ماجرا، این اراذل با قمه و چاقو به سمت این خواهرها و برادرشان حمله کردند که در همین حین چند نفر از ساکنان منطقه این صحنه را مشاهده کرده و در اعتراض به درگیری اشرار با پسربچه ۱۲ ساله وارد ماجرا می‌شوند.

معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس با بیان اینکه این پسر نوجوان و خواهرانشان از محل فرار کردند، گفت: همین اعتراض باعث می‌شود که بین این افراد و این اراذل و اوباش درگیری رخ دهد. این اراذل و اوباش با چاقو به این دو نفر حمله کرده و جراحات بسیاری بر آنها وارد کردند. یکی از این قربانیان هنوز در بیمارستان بستری است و فرد دیگر پس از ۱۰ روز از بیمارستان مرخصی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این افراد از اراذل و اوباش سطح یک است و در پرونده خود مزاحمت و درگیری نیز داشته است. دو نفر دیگر فاقد سابقه بودند، اما نداشتن سابقه دلیلی بر این نیست که پلیس با آنها برخورد نکند. در نهایت این سه نفر از سوی مأموران بازداشت شدند و امروز برای بازسازی صحنه جرم به محل بازگردانده شدند.

کد خبر 751472

دیگر خبرها

  • تصمیم جدید پلیس برای جاده چالوس
  • اتفاقی که فقط در ایران نگرانی دارد؛ دلواپسان به دنبال وضع دوباره ممنوعیت؟
  • قتل پسر جوان در درگیری خیابانی
  • قتل خونین پسر جوان در درگیری خیابانی
  • ورود موتورسیکلت به آزادراه‌ها ممنوع است
  • قتل پسر جوان طی درگیری خیابانی
  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت
  • نزاع بر سر متلک ۳ شرور به دختر جوان
  • متلک ۳ شرور در نازی‌آباد حادثه‌آفرین شد