Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با فراسیدن فصل تابستان که مصادف با آغاز اوقات فراغت بسیاری از نوجوانان و جوانان کشورمان است، اهمیت فضای مجازی در راستای افزایش توانمندسازی این قشر پرانگیزه و بانشاط در حوزه اشتغال و کسب‌وکار‌های مختلف بیش از پیش حس می‌شود؛ همین موضوع لزوم اهتمام هرچه بیشتر نهادهای مسئول در این رابطه را نشان می‌دهد؛ نهادهایی اعم از شورای عالی فضای مجازی، وزارت‌‌‌خانه‌های مربوطه و سازمان‌ فنی_حرفه‌ای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که بایستی با ارائه برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و پربازده، راهکارهای مناسب و مفید در حوزه اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان این مرزوبوم ترسیم کنند.

در ادامه مصاحبه‌ای را می‌خوانید که ماحصل گفت‌و‌گوی ما با حجت الاسلام والمسلمین عباس روزمه، کارشناس مذهبی و پژوهشگر در حوزه فضای مجازی است؛ گفت‌و‌گویی که در آن تلاش شده تا نقش سازمان‌های مربوطه در موضوع اشتغال‌زایی و رونق تولید در فضای مجازی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس روزمه در رابطه با تاثیر فضای مجازی بر کارآفرینی و رونق تولید ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اگر چند سال گذشته از جوانان و نوجوانان سوال می کردید که وظیفه دولت در قبال جوانان و نوجوانان درباره ایام فراغت آنها به ویژه فصل تابستان چیست؟ بی‌درنگ پاسخ می‌دادند ما امکانات تفریحی و ورزشی نداریم و در این زمینه کوتاهی شده است و باید امکانات تفریحی و ورزشی برای ما جوانان فراهم شود تا خودمان را بسازیم و بتوانیم در فصل پاییز و زمستان بهتر درس خود را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اما اگر امروز از همین قشر در رابطه با ایام فراغت و نقش دولت در ایجاد زمینه‌های مناسب برا پر کردن اوقات فراغت جوانان سوال کنیم، باز هم بی‌درنگ پاسخ خود را می‌دهند، اما اینبار پاسخی متفاوت از گذشته؛ آنچه امروز جوانان در این خصوص یکصدا فریاد می‌زنند دغدغه بسترسازی فضای مجازی در رابطه با اینترنت پرسرعت و پوشش‌دهی مناسب در سراسر کشور است و اینکه دولت بتواند سرعت اینترنت را افزایش و قیمت آن را کاهش دهد.

وی افزود: اینکه در حال حاضر یک اشتیاقی برای جوانان و نوجوانان برای استفاده از فضای سایبری فراهم شده است، فرصت خوبی است تا دولت بتواند بستر استفاده موثر جوانان در این فضا را در جهت اعتلای این قشر با انگیزه فراهم آورد.

وی تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه فعالیت کنند، چرا که امروزه قشر جوان و با انگیزه ما ساعاتی از شبانه‌روز را به حضور در فضای‌ سایبری اختصاص می‌دهد و بایستی دستگاههای مذکور و سایر نهادها از این فضا جهت اشتغال و مهارت‌آموزی جوانان بهره ببرند.

وی بیان کرد: به طور مثال خود بنده اخیرا به دنبال مطالعه کتاب و یا مقاله‌ای در خصوص صیفی‌جات و مسائل تولیدی و مرتبط به آن در فضای مجازی بودم و مدت زیادی در این فضا جستجو کردم اما آنقدر مطالب محدود و اندک بود که نشان از بی‌توجهی مسئولان به حوزه اشتغال‌زایی در این حوزه است؛ واقعا شورای عالی فضای مجازی تا چه اندازه در مهارت آموزی جوانان و نوجوانان در بحث رونق تولید تاثیر گذار بوده است؟آنچه مشخص می‌باشد اینست که به صورت زیر بنایی در این رابطه کار نشده و طرف‌های مقابل و دشمنان در این قضیه کار می‌کنند، با شبکه‌های ماهواره‌ای خود ذهن جوان و نوجوان ما را به خودشان سوق می‌دهند بعد ما در این سه ماه تابستان بستری ایجاد نمی‌کنیم که جوان و نوجوان به سمت سایت‌ها و وبگاه‌های خبری سوق پیدا کنند تا باعث اشتغال‌زایی شود؛ پس کدام مسئول یا مرکز وظیفه تربیت جوانان و نوجوانان را در این زمینه دارد؟

وی با تاکید بر اینکه عدم فراهم سازی زیرساخت‌های فکری و ذهنی اشتغال‌زایی از مشکلات اساسی کشور است، یادآور شد: سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کدام سایت را برای مهارت آموزی دارد؟ البته ما که دیگر در عرصه فرهنگی از مسئولان کشور نا امید شده‌ایم.

ما به جوانان و نوجوانانمان فکر اقتصادی و ذهن کسب درآمد و نوآوری و راه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی آموزش نداده‌ایم، بعد هم می‌گوییم چرا جوان ۳۰ ساله بیکار است؟!‌ خب نهادهای مربوطه در زمینه آموزش در این حوزه کوتاهی کرده‌اند و نتیجه‌اش نیز همین می‌شود که می‌بینید.

وی در پایان صمن انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در این حوزه گفت: وزارت کار و سازمان‌ فنی‌و‌حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش بیایند و آمار بدهند که در فصل تابستان در زمینه نهادینه کردن فضای اقتصادی به جوانان و نوجوانان چه کار مفید و موثری انجام داده‌اند؟

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال رونق با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، بتوانیم مقدمه رشد اقتصادی کشورمان را با آموزش به نوجوانانمان در فضای حقیقی و مجازی فراهم آوریم.

 

گزارش از امیرحسین جلیلوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن