Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:04:40 GMT

انس با قرآن نجات بخش انسانها از آسیب های دنیوی است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۶۸۹۸

انس با قرآن نجات بخش انسانها از آسیب های دنیوی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی صبح روز پنجشنبه به مناسبت فرار رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع کارکنان اداره تبلیغات اسلامی قزوین اظهارداشت: آشنایی با سیره ائمه
معصومین (ع) نجات بخش انسانها در دنیا و آخرت است.

وی افزود: در جامعه ای که نظام اسلامی در آن حاکم شده باید مردم آن به قرآن و احکام دینی انس گرفته و مسیر خود را از اهل بیت بیاموزند تا دچار خطا نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: با انس با قرآن می توان از لطف الهی برخوردار شد و اگر انسان مومن باشد از الطاف انسان ساز قرآن برخوردار می شود.

این استاد حوزه بیان کرد: برای انس با قرآن باید نیت خالصانه داشت و کسانی که بدون ایمان و از روی اجبار و یا تظاهر خود را به قرآن نزدیک کنند هیچ خیری نخواهند دید.

وی با اشاره به پیامدهای دوری از قرآن اظهارداشت: افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی است و ااگر بخواهیم از مشکلات اجتماعی رها شویم باید به دین رجوع کنیم.

رئیس حوزه علمیه قزوین یادآورشد: نورانیت وارد خانه هایی می شود که پلیدی از آن رخت بسته باشد و همه باید مبلغ دین باشیم و مردئم را به انس با قرآن و احکام دینی توصیه کنیم.

وی افزود: استاد دانشجویی که با فرهنگ غربی تدریس کند یا معلمی که نگاه اسلامی ندارد و اساتیدی که رویکرد دینی نداشته باشند هرگز کلامشان تاثیر گذار نخواهد بود.

حجت الاسلام عباسی همچنین به مناسبت شهادت امام جعفر صادق و سیره آن حضرت مطالبی بیان کرد.

این مراسم به همت پایگاه بسیج شهدای روحانیت تبیلعات اسلامی قزوین برگزار شد.

کد خبر 4652224

منبع: مهر

کلیدواژه: علی عباسی تبلیغات اسلامی قزوین شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا