Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در این مراسم گفت : در دهه ۶۰ لرستان دارای بیش ۳۴۰۰ روستا بوده اما در سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد روستاههای این استان به ۲۸۸۶ روستا رسیده  که خیلی از آنها خالی از سکنه شدند و عمده دلیل آنها ،  اول بحث اشتغال و دوم بحث مشکلات آبرسانی بود.

وی افزود : آخرین آماری که داریم سال گذشته تعداد ۱۰ روستا اضافه شده و هم اکنون به ۲۸۹۶ روستا رسیده ،دلیل آن نیز سیاستهای دولت تدبیر و امید در بحث خدمات زیربنایی و آبرسانی به روستاهها و اشتغال جوانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه ۱۵۵۵ روستا بالای بیست خانوار داریم اظهار داشت: بجز ۵۷ روستا ، مابقی روستاهها بطور کامل آبرسانی شدند و از آب شرب سالم برخوردار هستند.

شاخص بهره مندی از آب شرب بالغ بر ۸۰ درصد

کاکاوند شاخص بهره مندی از آب شرب در استان را بالغ بر ۸۰ درصد  اعلام کرد و تصریح نمود:  این میزان حدود ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است در صورتیکه تا قبل از این دولت حدود ۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری بودیم.

وی همچنین با اشاره به تعداد روستاههای آبرسانی شده در دولت تدبیر و امید گفت : ۱۲۲۴ روستا در این دولت آبرسانی شدند

مدیرعامل آبفار لرستان طرح مجتمع آبرسانی قمرود را طرحی در راستای اجرای عدالت اجتماعی و برگشت اعتماد به مردم عنوان نمود و افزود: سال گذشته با همت مهندس جانیاز{ مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب روستایی کشور} و پیگیری های مجدانه خدابخشی نماینده الیگودرز بحث تخصیص و مجوز آب پروژه و اعتبارات آن در محل صندوق توسعه ملی گنجانده شد و در سال ۹۷ مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان تخصیص گرفت.

کاکاوند در رابطه افتتاح و کلنگ زنی مجتمع قمرود گفت : در طرح مجتمع قمرود در مجموع ۹۶ روستا با جمعیت ۲۵۵۳۲ نفر از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه یک انشعاب در کانال قمرود گرفته خواهد شد و ۲ ایستگاه تصفیه خانه ساخته میشود که در یک ایستگاه ۲۷ لیتر در ثانیه و در ایستگاه بعدی ۶۶ لیتر در ثانیه آب پمپاژ خواهد شد.

احداث ۲۰ مخزن جدید

مدیرعامل آبفار لرستان عنوان کرد : در حال حاضر ۲۲ مخزن با ظرفیت  ۲۰۰۰ هزار متر مکعب موجود است و  ۲۰ مخزن جدید احداث می گردد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در صورت حمایتهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور این پروژه تا قبل از فرارسیدن فصل گرمای سال آتی با افتتاح طرح ، روستاههای  این مسیر از آب سالم شرب بهره مند شوند.

46

کد خبر 1274166

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آب و هوا کم آبی خشکسالی سد آبی فاضلاب استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب