Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ نعیم قاسم در گفت و گوی اختصاصی که روزنامه الجمهوریه که دیروز (چهارشنبه) با او انجام داد، افزود: حمله آمریکا به ایران و ورود به جنگ علیه آن به دلایل مختلف بعید است؛ اول اینکه ایران کشور قدرتمندی است که توانمندی های دفاعی مهمی دارد و مهم تر اینکه رهبری شجاعی به نام آیت الله خامنه ای دارد و همچنین ملت ایران ملتی از خود گذشته هستند که عزم خود را برای دفاع از کشورشان جزم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم ترامپ بارها اعلام کرد، حضورش در خلیج فارس جنبه مالی دارد و مال نیز فقط با ادامه تهدید بدست می آید و هرچقدر که سعودی ها و سایر کشورهای این منطقه بترسند، پول بیشتری به آمریکا می دهند و تا زمانی که این پول ها به این شیوه به دست ترامپ برسد، نیازی به جنگ ندارد.

از این گذشته ترامپ ممکن است جنگ را شروع کند اما نمی تواند نتایج آن را تعیین کند و باید در نظر داشت که جنگ با ایران کل منطقه را شعله ور خواهد کرد که این موجب خسارت ها و زیان هایی می شود که نمی توان میزان آن را مشخص کرد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: تجربه دو دهه اخیر ثابت کرده است، محور مقاومت به رهبری ایران دستاوردهای بزرگی در برخی کشورهای منطقه از فلسطین و سوریه، عراق، لبنان و یمن و سایر کشورها به ثمر رسانده است در حالی که رویارویی با جزئی از منطقه نبوده است بلکه با ائتلاف بزرگ بین المللی به رهبری مستقیم آمریکا و با دست نشاندگان آن در منطقه بوده است و در این میان سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست ایران بیانگر شکست معادله آمریکا و سیاست های آن در منطقه است.

وی در خصوص نشست امنیتی سه جانبه بین آمریکا، روسیه و "اسرائیل" گفت: اسرائیلی ها امید زیادی به این نشست بسته بودند و بر این باور بودند که برگزاری آن در رژیم اسرائیل و با حضور دو کشور بزرگ از دو محور مختلف تحت عنوان امنیت اسرائیل به نفع آن خواهد بود، اما شکست مفتضحانه این نشست از همان ابتدا مشخص بود زیرا نماینده سوریه آشکارا اعلام کرد، امنیت اسرائیل حق طبیعی آن است اما روسیه به روابط خود با ایران ادامه خواهد داد و نقش ایران در سوریه قانونی است و روسیه نمی تواند در مقابله با ایران از اسرائیل حمایت کند؛ بنابراین می توان گفت این نشست امنیتی از همان لحظه آغاز کاملاً شکست خورده بود.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از این گفت و گو معامله قرن را پیش از آغاز شکست خورده دانست و گفت: فلسطینی ها در کنفرانس بحرین حضور نداشتند و این یعنی شکست این کنفرانس.

وی تاکید کرد: ترامپ راه را به روی حل و فصل قضیه فلسطین بست زیرا وقتی قدس را پایتخت اسرائیل می داند به این معنی است که به فلسطینی ها می گوید من به امضای و موافقت شما نیاز ندارم از همین رو تصمیمات آمریکا با "نه"حضور ملت فلسطین و گروه مقاومت که ایستادگی و مقاومت می کند ارزشی ندارد.

معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد: هدف اصلی از کنفرانس بحرین نه معامله قرن بلکه علنی کردن عادی سازی روابط عربی با اسرائیل است. دقت در اظهارات و مواضع بینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از چند سال پیش تا کنون نشان می دهد، وی بر حل و فصل با عرب ها متمرکز شده است تا پشتوانه عربی را از فلسطینی ها سلب کند و فضای فشار بر آنان برای قبول راه حل مورد نظر خود را به وجود آورد.

وی گفت: معامله قرن همچنان در بسیاری از جزییات نامشخص و مبهم است، بنابراین نشست بحرین نشست علنی کردن عادی سازی روابط با اسرائیل است اما ما از این معامله ترسی نداریم زیرا به طور کلی از سوی حزب الله مردود است و معقتدیم ادامه نمی یابد زیرا عنوان اصلی آن یعنی فلسطین و فلسطینی ها حضور ندارند و با اصل معامله قرن مخالف هستند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: بی تردید کنفرانس بحرین ومعامله قرن زمینه سازی برای وطن جایگزین فلسطینی ها است زیرا این کنفرانس دارای بعد اقتصادی است و مبتنی بر ارائه ۵۰ میلیارد دلار به مدت ۱۰ سال به فلسطین و برخی کشورهای عربی است و این طرح به دنبال ایجاد وطن جایگزین برای فلسطینی ها به بهایی اندک است.

وی اظهار داشت: در لبنان به طور کلی در خصوص مخالفت با اسکان فلسطینی ها اتفاق نظر وجود دارد زیرا لبنانی ها همگی بر حق بازگشت فلسطینی ها و لزوم آزادی فلسطین و قدس تاکید دارند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد: امنیت لبنان به میزان زیادی حاصل دو پیروزی بزرگ است، نخست پیروزی تابستان ۲۰۰۶ بر اسرائیل و نیز پیروزی ۲۰۱۷ بر گروههای تکفیری به اضافه ناکام گذاشتن طرح انتقال سوریه از محور مقاومت به محور دیگر.

وی در مورد تهدیدهای مکرر اسرائیل و احتمال جنگ گفت: تهدیدهای علنی اسرائیل کاهش یافته است زیرا این تهدیدها در معرض تمسخر قرار گرفته است به ویژه اینکه تمام معیارها و نشانه ها و گزارش ها حاکی از این است که اسرائیل نقاط ضعف ویران کننده ای دارد که مانع از هرگونه تجاوز نظامی گسترده می شود از جمله ضعف جبهه داخلی و ناتوانی اسرائیل در حمایت از آن و ضعف نیروهای ارتش در عملیات زمینی و عدم تضمین بُرد در رویارویی با حزب الله و مسائل دیگر که همگی موانع واقعی در برابر هرگونه تصمیم به جنگ هستند با این حال همواره حزب الله در برابر هرگونه اتفاق غیرمنتطره و هر احتمالی آمادگی دارد.

شیخ نعیم قاسم در مورد اظهارات آمریکایی ها مبنی بر شدت بخشیدن به تحریم ها علیه حزب الله گفت: اگر تحریم های آمریکا آنقدر که انتظارش را داشتند، موثر بود در صدد خدشه دار کردن وجهه حزب الله و به طرح اتهاماتی مانند تجارت مواد مخدر یا برنامه ریزی برای انجام عملیات در خارج متوسل نمی شدند این اظهارات باعث تمسخر است و بیانگر میزان نیاز آمریکا به طرح مسائل غیر واقعی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و بی نتیجه بودن تحریم ها است.

وی تاکید کرد: حزب الله جنبش مقاومت است و همانطور که از نظر نظامی مقاوم است در برابر تحریم ها و تبلیغات مقاوم است و تمام راههایی را که مناسب می بیند در پیش می گیرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

حزب‌الله لبنان ضمن رد ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره میزان تلفات این جنبش، هدف از این اظهارات را بالا بردن روحیه ارتش فروپاشیده این رژیم دانست.

به گزارش ایسنا، یک منبع در حزب‌الله لبنان امروز پنج‌شنبه اظهارات اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره شهادت نیمی از رهبران این جنبش در جنوب لبنان را تکذیب کرد.

گالانت چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که رژیم صهیونیستی نیمی از سران حزب‌الله را در جنوب لبنان به شهادت رسانده و نیم دیگرشان در مقابل نیروهای ارتش این رژیم پنهان شده‌ و میدان جنگ را ترک کردند.  

این منبع در حزب‌الله در گفت‌گویی با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: این‌ها سخنانی بی‌ارزش و نادرست با هدف بالا بردن روحیه ارتش فروپاشیده (رژیم صهیونیستی) است.

این مسوول حزب‌الله در ادامه گفت: تعداد آن‌هایی که مسوولیت مشخصی در حزب‌الله داشتند و به شهادت رسیدند، از انگشتان یک دست فراتر نمی‌رود.

حزب‌الله روز چهارشنبه از اجرای عملیات‌هایی علیه نقاط تجمع سربازان دشمن در «حرش نطوعه» و شهرک «آویویم با تسلیحات مناسب خبر داد.

همچنین شبکه خبری «الجزیره» از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در کریات شمونا و شهرک‌هایی در اصبع الجلیل به دلیل نفوذ پهپاد خبر داد.

به گزارش رسانه‌های عبری پنج موشک نیز از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اراضی اشغالی شلیک شد.

حزب‌الله از هفته گذشته در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی، بر شدت حملات خود علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم افزود.

این حزب از همان روز هفتم اکتبر که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد، تقریبا هر روز عملیات‌هایی را علیه دشمن صهیونیستی انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه