Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون ۹۰ فقره حریق در مراتع طبیعی و جنگل‌های فارس حادث شده است.

‌‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی فارس، شهرام منتصری در دیدار فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز، گفت: در فصل گرما هر لحظه امکان شعله ور شدن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیشگیری از وقوع و کاهش خسارت حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی نیازمند بکارگیری تجهیزات پیشرفته و تخصصی از جمله بالگرد بویژه در مناطق صعب العبور است، هلی برن نیروهای تخصصی در هنگام آتش سوزی، در زمان طلایی را بسیار مهم دانست.

منتصری گفت: بخش عمده‌ای از اراضی جنگلی و مرتعی در مناطق صعب العبور قرار دارند که برای اطفای حریق آنها باید از بالگرد و تجهیزات به روز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ فقره حریق در سطح ۱۶۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس بوقوع پیوسته است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ فقره حریق به وسعت ۱۱۹ هکتار در عرصه‌ها بوقوع پیوست.

منتصری متوسط آتش سوزی عرصه‌های طبیعی طی سه ماه اول امسال را در هر فقره ۱.۹ هکتار عنوان و اضافه کرد: متوسط حریق در سال گذشته در هر فقره آتش سوزی ۳.۹ هکتار بوده است، این نشان می‌دهد که سرعت عمل نیروها در کنترل حریق قابل ملاحظه است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس همچنین ضمن قدردانی فراوان از احساس مسئولیت و حضور به موقع وسرعت عمل نیروهای پایگاه هوایی شهید دوران در اطفا حریق کوه‌های کیلاق شهرستان فراشبند و دیگر نقاط فارس، خواستار تداوم این همکاریها شد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز نیز گفت: آماده گسترش همکاریها در اعزام بالگرد برای کمک به اطفا حریق‌های احتمالی اراضی ملی هستیم.

امیر خلبان اسماعیل لشکری، با اشاره به اهمیت حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری از وقوع حریق در طبیعت گفت: تلاش مسئولان و نیروهای خدوم منابع طبیعی در حفاظت و پاسداشت عرصه‌های طبیعی برای مردم و مسئولان آشکار و زحمات ارزشمند این نیروها در مقابله با حریق در این عرصه‌ها علیرغم مشکلات، کمبودها و نارسایی‌ها قابل ستایش است.

لشکری ضمن قدردانی از مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی فارس بدلیل همکاری در تعیین تکلیف اراضی و املاک محوطه پایگاه هوایی شهید دوران، آمادگی خود را برای ارائه خدمات ویژه هوایی و استفاده از ظرفیت‌های پروازی پایگاه شهید دوران مانند جابجایی نیروها، انجام سورت های پروازی، انتقال بار و اقلام حیاتی به منابع طبیعی اعلام کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین