Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید مصلح روز پنجشنبه در نشست مکتب بوشهر افزود: لیلا کرمی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس، توانسته با همکاران علمی بین المللی خود درسال ۲۰۱۹ مقاله علمی پژوهشی با عنوان "بیو سنتز اسفنگو لیپید، فراساختار پلاسمو دسماتاذ و تخلیه ازآوند آبکش را تعدیل می کند" را در مجله معتبر نیچر پلنتس به چاپ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این پژوهش به سازگاری هر چه بیشتر گیاهان با محیط زیست کمک و درنهایت تاثیر مفیدی در بهبود زندگی بشر می گذارد.

مصلح ادامه داد: کرمی از سال ۲۰۱۰ به این گروه تحقیقاتی ملحق و فعالیت خود را زیر نظر پرفسور یو کاهیلاریوتا آغاز کرده است.

چکیده این مقاله به شرح زیر است:

در طی تخلیه از آوند آبکش، انتقال چندگانه، ازسلولی به سلول دیگر موجب حرکت مواد آلی به مریستم ریشه می شود.

اگرچه رخداد اصلی تخلیه از عنصر آبکشی به قطب آبکشی دایره محیطیه تا حدودی مشخص شده است، اما در مورد تخلیه بعد- عنصر آبکشی اطلاعات کمی وجود دارد.

در اینجا یک ژن جدیدی به نام (ژن تعدیل کننده تخلیه آبکشی) را گزارش کردیم که در نبود آن، انتقال سسیمپلاستی با واسطه پلاسمو دسماتا از میان رابط قطب دایره محیطیه – اندودرم آبکشی به طور خاصی افزایش می یابد.

افزایش تخلیه به علت نقص در تشکیل غشای پلاسمایی شبکه اندو پلاسمی، در طی مورفورژنز پلاسمو دسمال رخ می دهد و منجر به شکل گیری منافذی می شود که فاقد یک فضای سیتو پلاسمی مشخصی می باشند.

ژنتعدیل کننده تخلیه آبکشی، کد کننده آنزیمی است که برای بیوسنتز اسقنگو لیپیدهایی است که فراساختار پلاسمو دسمال را تحت تاثیر قرار می دهند.

همچنین این سوال را مطرح می کند که چطور و چرا پلاسمو دسماتاهای فاقد آستین سیتو پلاسمی عبور و مرور مولکولی را تسهیل می کند.

در حاشیه نشست مکتب بوشهر عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس از کرمی جهت چاپ این مقاله علمی پژوهشی تقدیر کرد.

مجله نیچر از سال ۱۸۶۹ میلادی تا کنون منتشر می شود که یک نشریه هفتگی جامع است.

این مجله درمیان پر ارزش ترین مجله های علمی جهان قرار دارد و ضریب تاثیر این مجله ۱۱/۴۷۱ است.

۷۲۱۲/‏‬ ۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری

ایسنا/خوزستان دو عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری قرار گرفتند.

در آیینی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی برگزار شد، ۶۵ استاد نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور تجلیل شدند و دو عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در جمع این استادان نمونه کشوری قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در سی و یکمین آیین تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری که به مناسبت شهادت استاد مطهری و روز معلم برگزار شد، از علیرضا کیاست و رضا خجسته‌مهر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان استادان نمونه دانشگاهی، تقدیر شد.  

کیاست عضو هیات علمی دانشکده علوم و استاد گروه شیمی این دانشکده و خجسته‌مهر عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و استاد گروه مشاوره این دانشکده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • رسول جعفریان: مبدع اصطلاح کذایی خلیج عربی جمال عبدالناصر نبود/ نوشته‌ی داخل عبای بحرینی برملا می‌کند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر