Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزارت صمت خواست تا تسلیم فشار برخی برای واردات ۴ هزار واگن به کشور نشود. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سعید باستانی سخنگوی صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراً گزارشی به دست اعضای کمیسیون رسیده است که برخی شرکت‌های فعال در حوزه ریلی به راه‌آهن فشار وارد کرده‌اند تا مجوز واردات 4 هزار واگن را از وزارت صمت دریافت کند، گفت: البته این موضوع اخیراً در کمیسیون بررسی و به وزارت صمت اعلام شد نباید این واردات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری‌جهرمی: واردات گوشی موبایل تا 80 دلار منعی نداردجوابیه شرکت دخانیات درباره واردات تنباکو با ارز 4200 تومانی

وی با بیان اینکه با وزارت صمت نیز رایزنی‌های داشته‌ایم تا این واردات انجام نشود، ادامه داد: در حالی برخی می‌خواهند این واردات انجام شود که می‌توانیم این واگن‌ها را در داخل تولید و برای جوانان خودمان اشتغال ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه اعضای کمیسیون به شدت مخالف واردات این واگن‌ها هستند، افزود: انتظار داریم مدیرعامل راه آهن کشور و هم وزارت صمت که مجوز واردات صادر می‌کند مانع از ورود این واگن‌ها شوند.

نماینده تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: در کشور 36 شرکت فعال در حوزه ریلی داریم که برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند و اگر بخواهیم محصولاتی که این شرکت‌ها تولید می‌کنند را وارد کنیم قطعاً در سال رونق تولید به این شرکت‌ها خیانت کرده‌ایم.

باستانی با بیان اینکه سال گذشته مجلس تلاش کرد تا واگن‌سازی پارس، واگن‌سازی زنجان و  اراک به هر نحوی شده به فعالیت‌های خود ادامه دهند، اظهار داشت: اینکه برخی افراد بخواهند با فشار و نفوذ محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند را وارد کنند قطعا اقدام ناشایستی است و البته وزارت صنعت و معدن و تجارت که متولی صدور مجوز است نباید اجازه این کار را ندهد و تسلیم این فشارها نشود.

  انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور