Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی پروژه ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست شهرستان فریمان در خراسان رضوی افزود: روشن نگهداشتن مشعل سازندگی و توسعه زیرساخت‌ها در وزارت راه و شهرسازی یک اصل پابرجاست گر چه منابع مالی همواره دچار نقصان است اما تلاش می‌کنیم به هر طریق توسعه زیرساخت‌ها را تداوم ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حمل و نقل همواره باعث شکوفایی است و وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند سهم خود را در فراهم کردن شرایط توسعه کشور ادا کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو پروژه‌ای که امروز عملیات ساخت آنها آغاز شد شامل بخشی از محورهای ارتباطی تربت حیدریه - زاوه و مشهد - فریمان همواره جز مواردی بوده است که برای بهسازی و رفع ایراداتشان تقاضا وجود داشت زیرا ترافیک در این دو محور زیاد و عرض جاده‌ها کم است.

اسلامی افزود: تاکنون ساخت ۵۰ کیلومتر از محور ترانزیتی مشهد - فریمان- تایباد - دوغارون انجام شده و تنها ساخت ۱۰ کیلومتر از آن تا تپه سلام باقی مانده است.

وی ادامه داد: با تکمیل ساخت راه آهن خواف - هرات که مسیر ترانزیتی ایران به افغانستان است و تکمیل ساخت محور ارتباطی تربت حیدریه - خواف و به ویژه شهر فرودگاهی مشهد که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است یک مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت برای شمال شرق کشور و منطقه غرب آسیا به وجود می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق تکمیل ساخت پروژه‌های مزبور قادر خواهیم بود برخی از بازارهای از دست رفته کشور در مرزهای شرقی و شمال شرقی را احیاء کنیم و با ایجاد تسهیلاتی که می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند این بخش اقتصادی که در مبادلات تجاری مؤثر است را به ثمر برسانیم تا خراسان رضوی نقش خود را به عنوان بزرگترین مرکز ترانزیتی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ایفاء کند.

به گزارش ایرنا در این مراسم پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست فریمان به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این پل‌ها گفت: پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست به طول کلی ۹.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: بخش عمده‌ای از پروژه یاد شده احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ فلزی با دهانه ۵۰ متری روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست در محور مشهد- فریمان و پل بزرگ و خاص با دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۱۳ متری بر روی رودخانه سنگ بست است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه بزرگ ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست در قالب دو قرارداد از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعد از این مراسم برای بازدید از چند طرح و تأسیسات مرزی دوغارون در مرز افغانستان به شهرستانهای تربت حیدریه، تایباد و خواف سفر می‌کند.

سنگ بست دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی است.

شهرستان فریمان در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی

علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در کشور سریلانکا گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است. در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برقابی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم. تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاورد‌ها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صد‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است. با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب چند پروژه بزرگ را در کشورهای مختلف جهان یا در حال اجرا داریم یا به تمام رسانده‌ایم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور سریلانکا به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه اوما اویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد. طرح چند منظوره اوما اویا که هم اکنون با همت متخصصان دو کشور و توجه ویژه دولتمردان کشور سریلانکا آماده بهره برداری است، یک پروژه پیچیده بود که از جمله اهداف احداث آن می‌توان به تولید ۱۲۰ مگاوات برق، احداث دو سد با کاربرد انتقال میان حوضه‌ای آب، تامین آب شرب بخشی از مردم و تامین آب برای ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد. اجرای موفق پروژه چند منظوره اومااویا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در سایر پروژه‌های مشابه دیگر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی