Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@22:57:53 GMT

جهاد اسلامی: فلسطین فروشی نیست

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۴۸۷

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که «ترامپ تجار سیاسی را در یک اتاق تاریک در بحرین جمع می‌کند تا جنگ نابودی موضوع فلسطین را مدیریت کند».به گزارش بلاغ،انتقادهای مقامات مختلف فلسطینی از طرح موسوم به «معامله قرن» و «نشست منامه» به عنوان گام اول اجرایی طرح مذکور همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از حضور برخی کشورهای عربی در کنفرانس بحرین گفت که «این کشورها برای نابودی موضوع فلسطین تحت عنوان مبارزه با دشمن جدید، میلیاردها هزینه می‌کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در یک کنفرانس مردمی با حضور عشایر غزه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که «برخی کشورهای عربی به جنگ‌های طایفه‌ای در منطقه دامن می‌زنند و می‌خواهند فروش فلسطین از نتایج آنچه را که بهار عربی می‌نامند، باشد».

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تاکید کرد که «فلسطین فروشی نیست و جای چانه‌زنی برای فروش آن وجود ندارد. فلسطین سرزمین ما است و سرزمینمان باقی خواهد ماند».

به گزارش المیادین،‌ وی خاطر نشان کرد، «ترامپ و کوشنر و همدستان آنها در معامله قرن، با اتخاذ موضع ملی واحد فلسطینیان در رد معامله قرن مواجه شدند».

البطش افزود: «ترامپ تجار سیاسی را در اتاقی تاریک در بحرین جمع می‌کند تا جنگ نابودی فلسطین را مدیریت کند».

«صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هم در کنفرانس مزبور سخنرانی کرد و گفت که «معامله قرن محکوم به شکست است».

اظهارات دو مسئول ارشد دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در کنفرانس مردمی با حضور عشایر منطقه غزه نیز در اردوگاه «ملکه» به ابتکار هیأت عالی «راهپیمایی بازگشت و پایان محاصره» عنوان شد.

«احسان عطایا» نماینده جهاد اسلامی در لبنان نیز امروز اعلام کرد که نشست منامه دنبال نابودی مسأله فلسطین در مقابل چند درهم است، اما اگر میلیون‌ها درهم نیز به آنها داده شود از یک وجب از خاک خود نمی‌گذرند.

عطایا گفت: نشست بحرین تلاشی برای منحرف کردن نگاه‌ها از شکست آمریکا و سران عرب در اعلام معامله قرن و اجرایی کردن آن است؛ راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه در عدم علنی کردن معامله قرن سهیم بود؛ دولت آمریکا بیش از یک سال است که برای اعلام جزئیات معامله قرن متردد شده و حالا برای حفظ آبرو به نشست‌هایی مانند نشست منامه روی آورده است.

وی افزود: فلسطین فروشی نیست و ملت آن از جان و خون خود برای حفظ آن مایه گذاشته است پس این ملت امکان ندارد با سیرک کنونی (نشست بحرین) همراه شود.

همزمان با اعتراض‌ها در منطقه غزه که در روزهای گذشته نیز جریان داشت، مسئولان تشکیلات خودگردان در کرانه باختری نیز نشست منامه و هر طرحی که حقوق فلسطینی‌ها را تضییع کند، محکوم کرده‌اند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود