Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@17:51:54 GMT

کودتای اپوزیسیون ونزوئلا خنثی شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۵۱۵

کودتای اپوزیسیون ونزوئلا خنثی شد

خبرگزاری رویترز امروز (پنجشنبه) به نقل از سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهوری ونزوئلا خبر داد که نیرو‌های امنیتی این کشور تلاش نیرو‌های اپوزیسیون برای انجام کودتا و ترور وی را خنثی کردند.

به گزارش ایرنا، نیکولاس مادورو چهارشنبه شب به وقت محلی خبر داد که کودتاچیان قصد داشتند تا پس از ترور وی و مقام‌های ارشد این کشور، یکی از نظامیان زندانی را به ریاست جمهوری منصوب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما یک باندی از تروریست‌های فاشیست را که نقشه کودتا علیه جامعه و دمکراسی ونزوئلا را کشیده بودند، شناسایی و دستگیر کردیم.

به گفته مادورو، کودتاچیان قصد داشتند تا به مقر سازمان اطلاعات ونزوئلا حمله کرده و ژنرال رائول بادوئل (Raul Baduel) وزیر دفاع پیشین این کشور را که در سال ۲۰۰۹ و پس از اختلاف با حزب سوسیالیست حاکم به اتهام فساد دستگیر شد، آزاد کنند.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهوری خودخوانده مورد حمایت برخی از کشور‌های غربی و آمریکای لاتین را متهم کرد که به همراه سران آمریکا، کلمبیا و شیلی در این کودتای نافرجام دخالت داشته است.

گوایدو این اتهام را رد کرد و مادورو را به دروغگویی و ایجاد نقشه‌های ساختگی از طریق اخذ اعترافات اجباری دستگیرشدگان برای نیل به اهداف سیاسی متهم کرد.

گوایدو که وابسته به آمریکا می‌باشد، چند ماه پیش از ارتش خواسته بود تا حمایت از مادورو را کنار گذاشته و علیه او قیام کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نیکولاس مادورو مادورو گوایدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم

گروه‌‌های اپوزیسیون در شبکه‌های خود از بیداری دانشجویان و استادان دانشگاه در آمریکا و اروپا در دفاع از فلسطین ابراز نگرانی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت