Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:19:29 GMT

مبارزه با پدیده مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۸۲۰

مبارزه با پدیده مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس زنجان، سردار رحیم جهانبخش با تاکید بر نقش رسانه های گروهی در آگاهی بخشی مردم و جامعه، افزود: مبارزه با پدیده مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است و در این راستا، حساس سازی جامعه در امر پیشگیری، از ضروریات مقابله با این بلای خانمانسوز است.

وی اظهار داشت: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارائه راهکارهای کارساز در پیکار بی امان و همه جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جهانبخش یکی دیگر از راه های کاهش آسیب های اجتماعی را، مردمی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: مردم در مباحث امنیتی و در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین مبارزه با مواد مخدر، پایه و محور هستند به همین علت مشارکت و درگیر کردن آنان در بحث مواد مخدر بسیار موثر و حائز اهمیت است.

وی، نشاط اجتماعی را عاملی بسیار مهم در کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله روی آوردن افراد به مواد مخدر برشمرد و گفت: نشاط اجتماعی که مطابق با قوانین و مقررات و در چارچوب موازین شرعی و عرفی باشد، لازمه جامعه کنونی ما است و باید به آن توجه شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بهترین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به مواد مخدر است بیان کرد: با توجه به شرایط امروزی جامعه و هجمه‌های خاموش دشمن به سمت جوانان، می‌طلبد که با نگاهی نو به مساله مبارزه با اعتیاد پرداخته شود.

سردار جهانبخش، اعتیاد را عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های خانوادگی و فردی دانست و گفت: خانواده سالم بستر مناسبی برای رشد، شکوفایی و بالندگی اعضای خود فراهم می‌کند و در حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روانی تاثیر فراوان و غیرقابل انکار دارد.

وی با تاکید بر اینکه معضل قاچاق مواد مخدر سلامت جامعه به خصوص قشر جوان را تهدید می‌کند، افزود: کاهش سن معتادان و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در جامعه نگران‌کننده است.
۶۰۸۴/‏۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی اسدی کارشناس آموزش و پرورش مهمترین عامل کاهش داوطلبان پسر در کنکور امسال به میزان ۳۴، را انگیزشی عنوان کرد و گفت: جوانان به خصوص پسران به دنبال آینده ای روشن به ویژه در حوزه مسایل معشیتی هستند و وقتی افرادی را در اطراف خود می بینند که از رشته تحصیلی شان بهره‌‌وری مناسبی ندارند از آنها الگو می‌گیرند، به عنوان مثال اگر فردی دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته فنی باشد اما در حرفه ای غیرمرتبط با رشته تحصیلی اش مشغول باشد، جوانان از او الگو گرفته و ترجیح می‌دهند به جای ادامه تحصیل در بازار کار مشغول حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به ورود پسران به دانشگاه‌های غیردولتی آن هم با ثبت نام بدون حضور در کنکور، ادامه داد: آسان بودن تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی بدون کنکور و کسب مدرک تحصیلی با ارزش یکسان نسبت به دانشگاه‌های دولتی شاید علت دیگری برای کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور باشد.

به گفته این کارشناس،  تحصیل در خارج از کشور به دلیل سهولت علتی شده تا بیشتر خانواده‌ها ترجیح دهند پسران خود را برای تحصیل و اقامت به کشورهای خارجی بفرستند.

اسدی افزود: از سوی دیگر، دختران در گذشته در سنین کمتر ازدواج می‌کردند و ممکن بود از دبیرستان بازمانند، اما اکنون اینگونه نیست و این موضوع باعث شده حجم عظیمی از دختران به سمت کنکور آمده، سهمی از صندلی‌های دانشگاه‌ها را بگیرند، از این رو پسران انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی نداشته باشند. 

وی در خصوص آسیب‌های احتمالی کاهش تحصیل پسران در جامعه بیان کرد: بی‌تردید آن گروه از تحصیل کردگانی که تحصیلات خوبی دارند بهتر می‌اندیشند و بهتر زندگی می‌کنند، همچنین، کمتر در برابر آسیب‌ها قرار می‌گیرند، اما به طور کلی این موضوع آسیب جدی به جامعه وارد نمی‌کند، زیرا جامعه نیاز دارد پسران به سمت حوزه کار بروند.

اسدی یادآور شد: البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که اگر پسران با هوش بالا و استعداد نتوانند ادامه تحصیل دهند ممکن است وارد شبکه‌های بزهکاری شوند و از هوش خود در این عرصه استفاده کنند، یا ممکن است دچار سرخوردگی شده یا از خشونت استفاده کنند، همچنین این موضوع ممکن است سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند. 

این کارشناس آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموز مستعد اگر در رشته‌های خوب و پرمخاطب نتواند تحصیل کند، بدنه علمی ما دچار آسیب می‌شود، به عنوان مثال در گذشته شاهد بودیم که دانش آموزان باهوش و استعداد بالا در رشته‌های علوم انسانی تحصیل نکردند و متاسفانه افراد ضعیف مدیر یا وکیل شدند و این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است.

گفت‌و‌گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد