Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@16:17:52 GMT

فقر ویتامین‌ها را از روی پوست صورت تشخیص دهید

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۸۵۴

فقر ویتامین‌ها را از روی پوست صورت تشخیص دهید


 رای پی بردن به کمبود مواد مغذی در بدن، شما نیاز به انجام آزمایش‌های دوره‌ای خون دارید. در عین حال می‌توانید برخی از این کمبود‌ها را از روی صورتتان نیز تشخیص دهید.

کمبود آهن: پوسیدگی لب‌ها یکی از نشانه‌های کمبود آهن است. نشانه‌های دیگر عبارتند از: خستگی، سرماخوردگی‌های مکرر و درد زبان. کمبود ریبوفلاوین نیز می‌تواند خشکی لب‌ها را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید ریبوفلاوین را از راه مصرف ماهی قزل آلا، بروکلی، پنیر، و بادام به دست بیاورید. آهن نیز در حبوبات، آجیل، اسفناج و مکمل‌های آهن وجود دارد.

کمبود بیوتین یا ویتامین ب. ۷: مو‌های خشک و نازک می‌تواند به شما هشدار دهند که دچار کمبود این ویتامین هستید. جدا از ریزش مو، نشانه مشخص دیگر کمبود بیوتین صورت پف کرده با توزیع چربی غیر طبیعی و راش‌های قرمز است. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده بیوتین را به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ استحکام، بافت و ظاهر مو عنوان کرده است. منابع غذایی سرشار از بیوتین شامل بادام زمینی، جگر، برخی سبزیجات، برگ چغندر سوئیسی، تخم مرغ پخته، و زرده تخم مرغ خام است.

کمبود ویتامین سی: ویتامین سی نقش حیاتی در بدن دارد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و باعث بهبودی سریع زخم‌ها و حفظ سلامت استخوان‌ها می‌شود. به گفته محققان کلینیک مایو، کمبود این ویتامین باعث خونریزی لثه‌ها می‌شود. بهبود آرام زخم ها، خشک شدن مو‌ها و ایجاد لکه‌های قرمز روی پوست از دیگر علائم فقر این ویتامین است. اگر هر کدام از علائم فقر ویتامین سی را دارید، میوه ها، سیب زمینی، انواع توت ها، فلفل، بروکلی، اسفناج و مکمل‌های ویتامین سی را به رژیم تان بیفزایید. مصرف روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین سی به زنان و ۹۰ میلی گرم به مردان توصیه می‌شود.

کمبود ید: کمبود این ماده معدنی منجر به چشم‌های پف آلود می‌شود و کم کاری تیروئید را نیز به همراه دارد. افرادی که دارای کمبود ید هستند، ناخن‌های شکننده را تجربه می‌کنند و ممکن است به راحتی دچار اضافه وزن شوند. شما می‌توانید در صورت ابتلا به این علائم، مصرف هرچه بیشتر زغال اخته، لوبیای سیاه، میگو، توت فرنگی و ماست را در نظر داشته باشید.

کمبود امگا ۳: خشکی پوست بخصوص در فصل زمستان رایج است. اما اگر پوست شما خشک‌تر از حد معمول باشد، به آن معنی است که اسید‌های چرب امگا ۳ را به میزان کافی دریافت نمی‌کنید. مصرف کم این اسید‌های چرب چین و چروک صورت شما را نیز افزایش می‌دهد. منابع این اسید‌های چرب عبارتند از: ماهی، دانه‌های کتان، دانه‌های چیا و گردو.

کمبود ویتامین ب. ۱۲: کمبود این ویتامین در میان گیاه خواران بسیار رایج است. کمبود ویتامین ب. ۱۲ اغلب باعث تغییر رنگ پوست و رنگ پریدگی می‌شود. سایر نشانه‌ها عبارتند از: خستگی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و اسهال. اگر می‌خواهید فقر ویتامین ب. ۱۲ را درمان کنید، به دنبال مصرف بیشتر ماهی، گوشت بدون چربی، پنیر، ماست و غلات غنی شده باشید. اگر رژیم‌های غذایی گیاهی را دنبال می‌کنید، مکمل‌های ویتامین ب. ۱۲ را با مشورت پزشک مصرف کنید.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پوست ویتامین امگا3 کمبود ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی

اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه و سبزیجات تازه با یخ، آب و مواد شیرین کننده مانند عسل یا شکر تهیه می‌شود. تفاوت اسموتی با آب میوه این است که اسموتی دارای بافت میوه است و آبکی نیست.

به گزارش فرارو، در فصل تابستان و با گرم شدن هوا آب بدن به خاطر تعریق زیاد کاهش پیدا می‌کند. در این حالت خوردن نوشیدنی‌های خنک و آب‌دار برای رفع عطش و کمبود آب بدن بسیار مفید است. اسموتی به دلیل بافت میوه‌ای که دارد، بسیار مغذی است و علاوه‌بر نوشیدنی یک میان وعده کامل هم محسوب می‌شود.

اسموتی موز و طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های کافی شاپی است که با شروع فصل گرما خوردن آن بسیار می‌چسبد و برای کودکان نیز یک نوشیدنی محبوب است. اگر دوست دارید این اسموتی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش اسموتی موز و طالبی همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی یا ملون: نصف یک عدد
موز: ۱ عدد
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
شیر: نصف لیوان
یخ: ۴ تکه کوچک

طرز تهیه

برای درست کردن این اسموتی میوه‌ای خوشمزه ابتدا ملون یا طالبی را پوست و به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. موز را هم به صورت جداگانه پوست کنید و حلقه‌ای برش بزنید. حالا موز و طالبی را به صورت جدا به مدت ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد.

بعد از این مدت زمان طالبی و موز یخ زده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس بستنی وانیلی، شیر و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید و چند پالس دستگاه را بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا شیک خوشمزه‌تان را داخل لیوان مخصوص سرو بریزید و با تکه‌های موز و طالبی دور لیوان را تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ طالبی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. طالبی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، آب، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. همچنین طالبی دارای ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B یک، دو، شش، ویتامین C و ویتامین K است. هنگام خرید طالبی برای اینکه بتوانید یک طالبی شیرین و آبدار را تهیه کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید:
ـ اگر طالبی شیرین را نزدیک بینی‌تان ببرید و آن را بو کنید، عطر و بوی خوشایندی دارد.
ـ یک طالبی خوب باید پوست زبر داشته باشد.
ـ طالبی خوب و شیرین یا زرد متمایل به سبز است یا زردی کم‌رنگ دارد.
ـ سر طالبی باید نرم‌تر از بدنه باشد. اگر همه قسمت‌های طالبی نرم بود، قطعاً آن طالبی بیش از حد رسیده و ترشیده است.
ـ یک طالبی سالم و شیرین خطوط سبز کم‌رنگ دارد؛ بنابراین اگر خطوط سبز روی پوست تیره‌تر بود، آن طالبی تازه نیست.

۲ ـ بهتر است برای تهیه این اسموتی میوه‌ای از بستنی وانیلی استفاده کنید؛ زیرا سایر بستنی‌ها برای تهیه اسموتی و شیک مناسب نیستند.

۳ ـ این اسموتی را با هر نوع میوه دیگر که دوست دارید هم می‌توانید تهیه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود