Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال نامطلوب شدن هوای بیشتر مناطق تهران برای گروه‌های حساس طی امروز (۶ تیرماه) خبر داد و تصریح کرد: این وضعیت ناشی از افزایش ذرات معلق و ازن است.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی افزود: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۶ تیرماه) نسبت به روز گذشته است که در بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد بود، به‌گونه‌ای که در برخی ساعات وزش باد سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز (۶ تیرماه) همراه با افزایش تابش نور خورشید، غلظت آلاینده ازن افزایش می‌یابد و احتمال می‌رود بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ ششمین روز از تابستان ۹۸ غلظت این آلاینده به بیشترین مقدار برسد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی بعضی ساعات امروز (۶ تیرماه) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گفته شهبازی، با تداوم این شرایط جوی تا فردا (۷ تیرماه) برای برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی احتمال می‌رود طی برخی ساعات هفتمین روز از تیر ۹۸ افزایش موقتی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: دمای تهران تا روز پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ و هوا در شرایط سالم بود،اظهارکرد: این شاخص هم‌اکنون ۸۸ و هوا در شرایط سالم است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هوا ناسالم تهران گروه های حساس فائقه دوستی مرتضی صفاری بیت کوین اینستکس سعید طوسی هفته قوه قضائیه برایان هوک محسن افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهر‌های خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهر‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهر‌های اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت