Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس ارشد تعمیرات ماشین آلات واحد ذخیره سازی شوریجه سرخس از تعمیر اساسی کمپرسورهای واحد تزریق ذخیره سازی گاز طبیعی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن سردشتی بیرجندی در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: مخزن ذخیره سازی شوریجه با ظرفیت ذخیره سازی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز، به عنوان بزرگترین مخزن ذخیره سازی گاز خاورمیانه در شهرستان سرخس واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی گاز در مخازن زیرزمینی روشی متداول و شناخته شده در جهان برای جبران تولید گاز و تأمین کمبود مصرف در فصول سرد است، افزود: در هشت ماه گرم سال که مصرف گاز پایین است روزانه تا ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در مخزن ذخیره سازی شده و با سرد شدن هوا در فصل زمستان، روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز از مخزن برداشت می شود.

سردشتی بیرجندی با بیان اینکه واحد ذخیره سازی شوریجه از سه دستگاه توربوکمپرسور تشکیل شده است، بیان داشت: این دستگاه ها کار افزایش فشار گاز شیرین برای تزریق به لایه های زیرزمینی به منظور افزایش توان تولید و جبران مصرف گاز در ماه های سرد سال را به عهده دارد.

این کارشناس تعمیرات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس عنوان کرد: این دستگاه ها شامل یک واحد محرک توربین گازی، یک دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ فشار پایین و یک دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ فشار بالا است.

وی با اشاره به اینکه توربوکمپرسورهای یاد شده ساخت شرکت اوکراینی بوده و در ایران فاقد نمایندگی است، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل صادره از شرکت سازنده، کمپرسورهای فشار پایین و فشار بالا باید هر ۱۲ هزار ساعت کارکرد اورهال شود.

سردشتی بیرجندی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان نیروی متخصص داخلی ادامه داد: با توجه به اینکه کمپرسورهای واحد ذخیره سازی به ۱۲ هزار ساعت کارکرد رسیده بود و به دلیل نیاز عملیاتی، تعمیر اساسی این دستگاه ها با تلاش شبانه روزی کارکنان تعمیرات ماشین آلات ذخیره سازی و با صرفه جویی بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال انجام شد.

مهندس ارشد تعمیرات ماشین آلات واحد ذخیره سازی شوریجه در پایان گفت: تعمیر این نوع کمپرسور برای نخستین بار در کشور انجام شده و در مدت ۴۰ روز با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»