Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@19:53:07 GMT

رفع تعرض282هکتار از اراضی دولتی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۲۳۲

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۷۹۶ مورد تعرض فوری به مساحت ۲۸۲ هکتار از مجموع ۸۰۹ مورد تعرض گزارش شده در ه ماهه ابتدایی سال ۹۸ در سراسر کشور خبر داد. ناطقان: سرهنگ جواد خردمند افزود: بقیه موارد برای تشکیل پرونده و اقدام‌های بعدی به دستگاه قضائی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه اول امسال حدود ۱۷۳ مورد حکم قطعی قضائی به مساحت ۱۶۸ هکتار و با ارزش تقریبی 2000 میلیارد ریال در کشور اجرا شده است،گفت: از این تعداد حکم اجرا شده ۶۸ مورد خلع ید، ۸۹ مورد قلع و قمع و ۱۶ مورد تخلیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور، ۳۵۱ مورد ابلاغ اوراق قضائی و دستگیری ۱۰ نفر از متجاوزان به بیت المال را از دیگر اقدامات یگان حفاظت از اراضی دولتی برشمرد.

وی با بیان اینکه در طول این سه ماه بیشترین موارد وقوع تعرضات در حوزه استحفاظی یگان حفاظت ایرانشهر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ایرانشهر با ۱۵۵ مورد بیشترین میزان تعرضات به اراضی دولتی را داشته که از این تعداد ۱۴۸ مورد معادل ۹۲ هزار متر مربع رفع فوری و بقیه برای تشکیل پرونده به دستگاه قضائی ارجاع داده شده است.

خردمند درباره وقوع و رفع تعرضات به اراضی دولتی استان تهران نیز گفت: با تلاش یگان حفاظت این استان از مجموع ۱۰ مورد تعرض واقع شده در سه ماهه اول سال جاری به اراضی دولتی همه این موارد به مساحت ۱۸۲۴ متر مربع رفع فوری شده و در تهران هیچ پرونده‌ای به دستگاه قضا ارجاع نشده که این به سبب هوشیاری و درایت نیروهای زبده ما در یگان این استان است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور از نفوذ برخی شخصیت‌ها در پدیده زمین‌خواری خبر داد و گفت: برای مبارزه با زمین‌خواری‌ و شناسایی زمین‌خواران در استان‌ها پهپاد به ‌کارگیری می‌کنیم.

وی در ادامه اظهارکرد: زمین‌خواری پدیده‌ای اجتماعی است که امکان درگیر شدن تمام افراد با این موضوع وجود دارد. در سال‌های اخیرهزینه‌های بسیاری توسط برخی شخصیت‌های صاحب‌نفوذ برای این مسئله پرداخت شده است. توجه به قانون تضمین‌کننده حقوق بیت‌المال است و باید در ابتدا مدیران دستگاه‌ها سپس آحاد جامعه نسبت به اجرا و عمل به آن اقدام کنند چراکه بی‌اعتنایی مدیران به قانون منجر به افزایش دامنه آن در جامعه می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور افزود: اهتمام به قانون امری ضروری در جامعه است و نباید عواملی همچون گرایش‌های قومی و صنفی، احساسات شخصی و فشارهای خارجی از اجرای قانون توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن جلوگیری کند.

خردمند تاکید کرد: به‌زودی به منظور رصد آنلاین خودروهای گشتی یگان حفاظت به ۱۰۰ دستگاه ردیاب مجهز می‌شوند که این اقدام در راستای ماموریت‌های محوله به یگان حفاظت است.

وی افزود: با مشارکت وزارت راه و شهرسازی به‌زودی شماره چهار رقمی برای تماس در امر پیشگیری از پدیده زمین‌خواری اعلام می‌شود چراکه استفاده از فناوری‌های نوین برای مبارزه با زمین‌خواری رویکرد این یگان است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در ادامه گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی قزوین در سال گذشته به علت اقدامات اطلاعاتی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قزوین رفع تصرف شدند چراکه قزوین یکی از استان‌های پیشرو در راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بوده و بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اراضی طی یک سال باز پس گرفته شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: رفع تعرض ، اراضی دولتی ، تعرض

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رفع تعرض اراضی دولتی تعرض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل