Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سردار علی فدوی در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه الغدیر یزد با اشاره به مأموریت‌های پنج‌گانه سپاه در عرصه مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت، جنگ نرم و روحیه بخشی داخلی و خارجی به حرکت‌های انقلابی تصریح کرد: درراه پاسداری از انقلاب، تاکنون بیش از 40 هزار شهید پاسدار و 100 هزار شهید بسیجی جان خود را فدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده کل سپاه بابیان اینکه وجهه مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت بر وجهه‌های دیگر مأموریتی سپاه غالب بوده، خاطرنشان کرد: اقتدار سپاه پاسداران در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور باعث شده دشمنان ازجمله آمریکا جرئت نکنند در طول این 30 سالی که از جنگ گذشته، حتی یک تیر به سمت کشور شلیک کند و امروز خود را در برابر توان دفاعی کشور ناتوان می بینند.

فدوی در این خصوص تصریح کرد: در این  مدت اما در حوزه جنگ نرم نیز شبانه‌روز با دشمنان درگیر هستیم اما خصلت این جنگ این است که  وجوه جنگ سخت را پیدا نمی‌کند که تمام ملت برای مقابله بسیج شوند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از ابزارهای گوناگونی که وجود دارد، و ما هم می‌توانیم از استفاده کنیم؛ در داخل خانه ما به‌صورت شبانه‌روزی به این جنگ اهتمام دارد، متذکر شد: همان احساس تکلیفی که در عرصه جنگ سخت وجود داشت و دارد باید بیشتر و جدی‌تر در عرصه جنگ نرم وجود داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در این خصوص تبیین کرد: عرصه جنگ نرم بسیار مخرب‌تر است، اگر تلفات جنگ سخت افتخار ابدی برای  فرد و خانواده اوست، چه‌بسا تلفات در جنگ نرم‌ مایه ننگ باشد.

فدوی با اشاره به اینکه همه ابعاد جنگ نرم اهم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی ما در این عرصه این است، مسیری که برای فعالیت در حوزه‌های مختلف مثل عرصه اقتصادی کشور در پیش‌گرفته‌ایم، همان مسیری است که پیش از انقلاب دشمنان برای ما ترسیم کرده بودند که در مسیر منافع خودشان بود نه در مسیر منافع کشور و مردم ما.

وی ادامه داد: به‌طور مثال حضرت امام خمینی(ره) از ابتدا تأکید داشتند خام فروشی نفت امری بحران‌زا است؛ اما باوجود تغییرات دولت‌های مختلف همچنان این معضل پابرجا است.

فدوی موفقیت‌ها و دستاوردها در عرصه دفاعی و مقابله با تهدیدات سخت را نتیجه حرکت در مسیر الهی دانست و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف هرگاه در مسیر الهی قدم برداشتیم و باروحیه انقلابی عمل کردیم به نتایج مطلوبی دست‌یافتیم که حتی دور از انتظار ما بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید مجدد بر لزوم تغییر رویه‌های حاکم بر عرصه‌هایی مثل اقتصاد کشور که بعضاً از پیش از انقلاب بدون تغییر مانده، عنوان کرد: اگر در موارد سخت‌تری که پای جان در میان بوده، موفق شدیم؛ در موارد سهل‌تر و در عرصه‌های این‌چنینی با بهره‌گیری از روحیه انقلابی و حرکت در مسیر مبانی اسلامی موفقیت حتمی و آسان تر است.

فدوی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی ایران  را سرمایه‌ای عظیم و بزرگ دانست  که به‌واسطه رهبری امامین انقلاب، ولایتمداری مردم  و ریخته شدن خون هزاران شهید و ایثارگری‌های ماندگار به‌دست‌آمده و اظهار داشت: حفاظت از این انقلاب و این سرمایه عظیم بر همه ما واجب و ضروری است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بابیان اینکه پاسداری یک افتخار در نظام جمهوری اسلامی است تصریح کرد: وظیفه خطیری بر عهده همه پاسداران قرار دارد و باید تلاش کنند که همه در هر جایگاه و رده‌ای که قرار دارند از این وظیفه با سربلندی خارج شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد