Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عسگریان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و خیرین برای کمک به ساخت مسکن در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: با روند موجود و استقبال مردم برای کمک به این مناطق پیش بینی می‌کنیم، این رقم به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این میزان کمک‌های مردمی ۷۵ میلیارد تومان به صورت نقدی جمع آوری شده و مابقی در قالب کمک‌های غیرنقدی است، گفت: تفاهم نامه وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با کمیته امداد نیز برای ساخت به ترتیب ۲ هزار و ۱۲۰۰ واحد مسکونی آماده امضا شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در مجموع کمک‌های نقدی جمع آوری شده ۲.۲۶ درصد و کمک‌های غیرنقدی ۸.۷۳ درصد است.

در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند. ‌

وی با اشاره به اینکه هموطنان همچنین در زلزله غرب کشور طی حدود ۲ سال ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد و غیرنقدی به مردم این خطه کمک کردند، تصریح کرد: این مهم در حالی است که کمک‌های نقدی مردمی جمع آوری شده در زلزله سال ۹۶ غرب کشور ۱۱ درصد و غیرنقدی ۸۹ درصد بوده است که افزایش کمک‌های مردمی در سیل اخیر نشانگر درست عمل کردن کمیته امداد در قبال انجام تعهدات خود بوده که منجر به افزایش اعتماد مردم شده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم به جای گذاشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

عسگریان با بیان اینکه پس از حادثه سیل امسال ساخت و تعمیر ۲۵ هزار واحد مسکونی این مناطق به عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است، افزود: از این تعداد ۱۰ هزار واحد برای احداث و ۱۵ هزار واحد نیز در قالب تعمیرات و بازسازی است.

وی اظهار داشت: از تعداد ۱۰ هزار ساخت واحد مسکونی ۲۵۰۰ واحد در مناطق روستایی و ۷۵۰۰ واحد نیز در مناطق شهری به انجام خواهد رسید.

عسگریان با اشاره به اینکه در هر منطقه‌ای که مجوز ساخت صادر شود، عملیات ساخت سریع انجام خواهد شد، گفت: هم اکنون تعدادی از منازل مسکونی در منطقه سیمرغ و آق قلا در منطقه سیل زده شمال کشور ساخته شده است.

به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و در صورت صدور به موقع مجوز ساخت، تا پایان سال جاری عملیات ساخت و بازسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده به اجرایی خواهد شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران

در حالی بنیاد مسکن از ساخت حدود ۶۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی خبر داده که ۹۶.۲ درصد متقاضیان این طرح در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تهران رد درخواست شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن حدود 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

مجید جودی در این‌باره گفته است:‌ از ابتدای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 488 هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی شده که از این میزان، 240هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی یادآور شد:‌ سال گذشته در بخش روستایی نهضت ملی مسکن 250 هزار واحد برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با 105 هزار واحد قرارداد امضا کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها گفت: تاکنون 600 هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی، تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است . حدود 250 هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir  بارگذاری شده و حدود 80 هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

از سوی دیگر بر اساس اظهارات معاون مسکن شهری بنیاد مسکن بیش از 200 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با احتساب واحدهای روستایی حدود 688 هزار واحد می شود.

این در حالی است که وضعیت شهرها و روستاهای پایتخت به لحاظ تامین زمین چندان مناسب نیست، ضمن این‌که بخش قابل توجهی از متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت تهران تایید نشده‌اند.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن تهران با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید 10 هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، گفته بود:‌با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت) 193 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت 5728 واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

وی با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها 80 متر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی