Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری گیلان گفت: گیلان رتبه ۴ کشوری در زمینه حمل، نگهداری و فروش مواد مخدر را دارد. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد آقایی صبح امروز در همایش دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه درمان اعتیاد در رشت اظهار داشت: اعتیاد یک پدیده‌ خانمان‌سوز است و امروزه متخصصان معتقد هستند اعتیاد به‌عنوان یک بحران‌ سنگین بیش از 170 کشور را به‌طور مستقیم درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان گیلان گفت: امروزه کسی از اثرات شوم مواد مخدر کاملا دور نیست و حل این معضل اجتماعی به‌عنوان یک خطر جدی، نیازمند یک عزم جدی و همگانی است و همه نهادها و مسئولان و همچنین خانواده‌ها بایستی در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه انواع بیماری‌ها، تصادفات و مواد مخدر از جمله مهم‌ترین عوامل تهدید کننده سلامت بشر هستند تصریح کرد: از آنجایی که مواد مخدر در باور مردم به معنای مواد افیونی است، قانونگذار اعتیاد را جرم تلقی می‌کند اما در برخورد با آن نگاه افتراقی و ترحم‌آمیز دارد.

نشست کتابخوان فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر در رشت برگزار شدهیچ آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در گیلان وجود نداردتغییر الگوی مصرف مواد مخدر صنعتی در گیلان نگران‌کننده است

آقایی افزود: طبق قانون ابتدا به معتاد که براساس عوامل مختلف درگیر اعتیاد شده است، فرصت داده می‌شود و اگر معتاد در جهت اصلاح و توانمندسازی خود گام بردارد از طرف قانون حمایت می‌شود اما اگر فرد لجاجت به خرج دهد مجرم تلقی می‌شود و قانون با وی برخورد می‌کند.

وی در رابطه با عوامل موثر در ابتلای یک فرد به اعتیاد گفت: عوامل انسانی ازجمله غفلت متولیان تربیتی فرد مثل خانواده و بی‌توجهی نهادهای اجتماعی و حاکمیتی از مهم‌ترین عوامل موثر در ابتلای افراد به اعتیاد هستند؛ یکی از موثرترین عوامل در افزایش اعتیاد در جامعه بیکاری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان گیلان بیان کرد: اگر فرد معتاد حامی نداشت، قانون دولت و حاکمیت را موظف به حمایت از او می‌کند و قوه‌قضائیه نیز طی چند سال اخیر با الگو گرفتن از کشورهای مختلف، دادگاه درمان‌مدار را به‌عنوان یک الگوی درمانی موثر اجرا کرده است. 

آقایی با بیان اینکه دادگاه درمانی 2 سال است که در 5 استان کشور اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: استان گیلان در این رابطه رتبه نخست را دارد زیرا تعداد معتادان کارتن‌خواب طی این 2 سال در سطح استان بسیار کم شده است و در این طرح کرامت و حقوق انسانی در برخورد با معتادان رعایت می‌شود.

وی موفقیت سازمان بهزیستی را در گرو آن دانست که شورای هماهنگی استان گیلان نگاه پیشگیرانه و حمایتی دررابطه با درمان معتادان داشته باشد و تصریح کرد: درمان اعتیاد در گذشته تنها جنبه درمانی و اجتماعی داشت اما هم‌اکنون حفظ سلامتی فرد و جامعه در اولویت است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان گیلان گفت: استان گیلان در زمینه حمل، فروش و نگهداری مواد مخدر رتبه 4 و در بحث استعمال مواد مخدر نیز رتبه 15 کشوری را دارد و این آمار نشان می‌دهد که وضعیت استان گیلان نسبت به برخی استان‌ها در کشور بهتر است.

آقایی با اشاره به عوامل موثر در کاهش آمار اعتیاد اظهار داشت: ابتدا والدین وظیفه دارند که در تربیت درست فرزندان خود کوشا باشند زیرا امروزه مواد مخدر همه افراد در سنین مختلف را تهدید می‌کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی در جهت ایجاد اشتغال گام بردارد. 

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال

مظفر رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هماهنگی و صدور دستورات قضایی لازم از سوی دادستانی خلخال و رصد اطلاعاتی از سوی مراجع نظامی و امنیتی از دو نفر آقا و خانم در مسیر سرچم به اردبیل 10 کیلو موادمخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان موادمخدر در یک خودروی سواری جاسازی شده بود، خاطرنشان کرد: ماموران نظامی و امنیتی موفق به کشف و ضبط این موادمخدر شدند.

دادستان شهرستان خلخال گفت: متهمان دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند و پرونده نیز برای انجام تحقیقات مقدماتی بیشتر در حال رسیدگی و تکمیل شدن است.

کد خبر 6094760

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر