Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید آخوندی اظهار کرد: امام صادق (ع) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شدند و بر اثر آن به شهادت رسیدند.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: درباره تاریخ شهادت‎ ایشان دو گفتار است. برخی نیمه رجب و برخی دیگر ۲۵ شوال را بیان کرده‌اند که معروف و مشهور میان مورخان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی ۲۵ شوال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از برگزاری ویژه برنامه‎های عزاداری متعدد در حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت: برنامه‌‏های عزاداری و سخنرانی شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر رضوی از جمعه هفتم تیرماه آغاز شده و تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

آخوندی درباره برنامه شب شهادت امام صادق (ع)، اظهار کرد: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام مرتضی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در پایان نیز مهدی رسولی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‎خوانی خواهند پرداخت.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهم‌ترین برنامه‎های آستان قدس رضوی معرفی و اعلام کرد: مراسم روز شهادت امام صادق (ع) رأس ساعت ۱۰ صبح با قرائت قرآن، زیارت امین‌الله و بیان احکام در رواق امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد و در ادامه این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: برنامه مراسم غروب شهادت امام صادق (ع) نیز شنبه ساعت ۱۸ در صحن انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده و روضه‌خوانی مهدی رسولی برگزار می‏‌شود.

آخوندی ابرازکرد: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق (ع) ویژه عموم زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.

کد خبر 4652411

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مشهد شهادت امام صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)