Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره‌شمالی در پیامی هشدارآمیز تاکید کرد در راستای دفاع از خود حاضر است به روی آمریکا ماشه بکشد اما کره‌جنوبی می گوید همچنان روی برگزاری سومین نشست کار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی چهارشنبه در مطلبی "اقدام غیر عادی ایالات متحده و خصومت آن علیه پیونگ‌یانگ" را محکوم کرد. کره‌شمالی از گزارش قاچاق انسان سال ۲۰۱۹، گزارش آزادی مذهبی بین‌المللی و تمدید وضعیت فوق‌العاده ملی در خصوص برنامه تسلیحات هسته‌ای خود خشمگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کی‌سی‌ان‌ای همچنین از اظهارات "بی‌مهابا"ی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد کره‌شمالی تحریم شده است، انتقاد کرد. این پایگاه دولتی کره‌شمالی گفت: سوال اینجاست که آیا قصد آمریکا رساندن تحریم‌ها به ۱۰۰ درصد است؟ این رویای وحشی آمریکا برای به زانو درآوردن ما از طریق ابزارهای فشار و تحریم است.

کی‌سی‌ان‌ای هشدار داد: کشور ما کشوری نیست که مقابل تحریم‌های آمریکا تسلیم شود، کشوری هم نیستیم که هر زمان آمریکا دلش خواست به آن حمله کند. اگر کسی جرات کند حاکمیت و حق حیات ما را به چالش بکشد، تردیدی برای کشیدن ماشه برای دفاع از خودمان به خرج نمی‌دهیم.

کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، اگر آمریکا خواستار از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای است باید پیشنهاد جدیدی ارائه دهد.

کوان جونگ-گان، مدیرکل دپارتمان امور آمریکا در وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد، مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده نمی‌تواند به صورت اتوماتیک فقط به خاطر اینکه آمریکا آن را می‌خواهد، از سرگرفته شود. او گفت: همانطور که رئیس کمیسیون امور کشور (کیم جونگ اون) در سخنرانی سیاسی تاریخی خود اعلام کرده‌اند، آمریکا باید با متد صحیح محاسبات به پای میز مذاکره با جمهوری دموکراتیک خلق کره بیاید و محدودیت زمانی تا پایان امسال است. آمریکا باید موضع صحیحی داشته باشد.

این مقام ارشد کره‌شمالی افزود: گرچه باید روی گفت‌وگو با آمریکا فکر کنیم، لازم است تا ما در جایگاه اول رویکرد مناسبی از طرف آمریکا در قبال مذاکرات ببینیم. مذاکرات باید با همتایی برگزار شود که حس خوب ارتباط داشته باشد و این تنها زمانی ممکن می‌شود که آمریکا پیشنهاد مناسبی در دست داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره پاسخ ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی حملات پهپادی و موشکی گسترده به اهدافی در اراضی اشغالی، گفت: حمله ایران علیه اسراییل در ۱۳ آوریل بی‌سابقه بود. هیچ گاه، پیشتر اتفاق نیفتاده بود. اولین باری است که ایران به طور مستقیم از خاک خود اسراییل را با صدها پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهد.

بورل در ادامه اشاره کرد که حمله ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، پس از حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رخ داد که اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده بود.

بورل اقدام متقابل ایران را که تهران آن را پاسخی «مشروع» به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرده بود، «نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن شرایطی بسیار متشنج در منطقه دانست.»

او در ادامه گفت: ما، همگی حمله ایران را محکوم کرده و تعهدمان نسبت به امنیت اسراییل را اعلام کردیم. درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد.

بورل با دفاع از سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: تحریم‌ها ابزار مهمی هستند و ما از آن‌ها برای فرستادن پیام مهمی به ایران درباره فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه تسلیحات کشتار جمعی با هدف ثبات‌زدایی در منطقه، استفاده کرده‌ایم.

او افزود: اگرچه، باید بدانیم که تحریم‌ها به تنهایی یک سیاست نیستند. تحریم‌ها ابزاری برای اتخاذ یک سیاست هستند. تحریم‌ به خودی خود، ایران را باز نمی‌دارد. این باید پس از سال‌ها تحریم بین‌المللی مشخص باشد. ایران به همراه کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند و باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت. اقدام دیپلماتیک باید از اهمیت برابری برخوردار باشد.

کد خبر 846996 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا ایران و کره ‌شمالی خبر ویژه تحریم ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم