Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پروژه آبرسانی کوهدشت۴ حلقه چاه، ۲۵۰۰ خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و سه مخزن ذخیره دارد، این ایستگاه غیرمتعارف، متفاوت با ایستگاه‌ها یکدیگر است که با راندمان بالا و هزینه بسیار کم و دو باب مخزن پیش ساخته احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا کرموند در آئین افتتاح طرح آبرسانی به شهر کوهدشت اظهار کرد: این مخزن بین راهی است و با توجه به اینکه قبلاً برای تأمین آب کوهدشت مشکل داشتیم این مهم با توجه به ایجاد این پروژه تأمین آب‌اش به صورت میان مدت است و این پروژه می‌تواند تأمین آب پایدار را به صورت میان مدت برای کوهدشت مهیا سازد.

کرموند گفت: بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ردیف تنش در شرکت مهندسی این هزینه تأمین شده است.

وی گفت: در بخش سازگاری با کم آبی شرکت آفار حوض‌هایی را لحاظ کرده تا بتواند ظرفیت آب را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تأکید کرد: علیرغم بارندگی‌های زیاد استان متأسفانه به لحاظ تأمین آب شرب در مضیقه هستیم و با توجه به افزایش شعاع فاصله‌ای که از مراکز جمعیتی پیدا کردیم در تأمین آب می‌توانیم به سمتی رویم که فکری به حال تأمین آب پایدار کنیم.

وی گفت: در هوشمندی و صرفه‌جویی و مصرف آب و جلوگیری از هدررفت در شبکه‌های توزیع باید فرهنگ‌سازی شود و مسئولان اجتماعی جامعه بتوانند گام‌هایی را بردارند.

وی گفت: برای تأمین مالی پروژه‌های فاضلاب از فایناس داخلی استفاده کردیم. همچنین از محل بودجه ۱۵ میلیارد تومان تهاتر داشتیم به دلیل کمبود نقدینگی از وام بانک‌های داخلی استفاده شده است.

کرموند بیان کرد: همچنین ۴۰ میلیارد تومان نقدینگی برای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب تأمین اعتبار و در مجموع ۶۰ میلیارد تومان جمع پروژه‌ها در سال ۹۷ بوده که معادل یک سال اعتبارات عمرانی این شرکت است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های آفار را می‌توانیم با اعتبارات دولتی و عمرانی پیش ببریم و باید برای حل این مهم بهای خدمات را واقعی‌تر کنیم.

کرموند تأکید کرد: پنج تسویه‌خانه فاضلاب را تا سال ۱۴۰۰ به انجام خواهیم رساند. همچنین عملیات ساختمانی سه تسویه‌خانه تا آخر تابستان به اتمام می‌رسند.

وی گفت: در بحث کیفیت آب شرب شهر‌ها گواهی‌نامه کیفیت آزمایش مرکزی ۱۷۰۵ را اخذ کردیم.

انتهای پیام/ب

پنج تصفیه‌خانه فاضلاب تا سال ۱۴۰۰ در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیران امور آب و فاضلاب های تکاب و سلماس و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن موارد بخش های اجرایی و بهره برداری  مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین موارد مهم در خصوص گذر ایمن از تابستان 1403مطرح و ضمن اتخاذ تصمصیمات لازم، مقرر شد با عنایت به اعتبارات تخصیصی، پروژه ها با تسریع لازم پیشرفت داشته و اهداف تعیین شده تحقق یابند.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا