Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر زبردست روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران همدان اتاق بازرگانی را حلقه وصل بین بخش خصوصی و دولت دانست و افزود: با توجه به ارتباط تنگاتنگ اتاق بازرگانی با فعالان اقتصادی در جریان بسیاری از مسائل و مشکلات بخش تولید، صادرات و خدمات قرار گرفته و این مباحث به صورت دسته بندی شده و بسته ای کامل از اوضاع و شرایط کشور می تواند برای تصمیم گیرندگان بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به طور مثال ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، چند نرخی شدن ارز و نقل و انتقال پول معاملات صادراتی از مسائلی است که کمتر نظر اتاق بازرگانی در آن دخیل بوده و اکنون برای تجار و بازرگانان و مصرف کنندگان تبدیل به معظل شده که با همفکری قابل حل است.

زبردست با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مسئولیت اجرایی ندارد، تاکید کرد: قوای مقننه و مجریه پیش از برنامه ریزی و تصمیم گیری برای بخش های اقتصادی از نظرات کارشناسی اتاق های بازرگانی در تمام استان ها بهره مند شوند تا بهترین قانون و دستورالعمل برای حمایت از فعالان اقتصادی مصوب و اجرا شود.

رئیس اتاق بازرگانی همدان بازگرداندن ارز صادرات به داخل کشور را از دغذغه های بازرگانان و تاجران برشمرد و گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی برای کاهش این نگرانی ها تدابیری منطقی و کار ساز اندیشیده و به این مشکلات خاتمه بدهند.

وی مشارکت تولید و صادرکنندگان در اتاق بازرگانی را از راهکارهای عملی برای کاهش درد و رنج فعالان این عرصه ذکر کرد و گفت: عضویت اندک در تشکل‌های اتاق بازرگانی نشانه ضعف فرهنگ مشارکت و تعاون ارزیابی شده که نیازمند چاره جویی است.

به گفته زبردست ۱۲۰ هزار نفر در بخش کشاورزی، ۱۶ هزار نفر در زمینه مبل و منبت و ۶ هزار نفر در زمینه تولید سیب زمینی و همچنین یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند که درصد بسیار کمی از این میزان در انجمن های اتاق بازرگانی عضو هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۹ انجمن فعال در اتاق بازرگانی همدان گفت: ۱۲ کمیسیون تخصصی نیز به صورت مجزا و مستمر با همکاری دستگاه های اجرایی صبورانه گرفتاری ها و آلام تولید و صادرکنندگان را می شنوند و به مراجع مربوطه انتقال می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی یادآوری کرد: در حال حاضر ۷۲۰ تَن در سطح استان دارای کارت عضویت و بازرگانی هستند و این میزان زیبنده استانی که از بهترین های کشاورزی، صنایع دستی و معدنی به حساب می آید، نیست.

زبردست از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود برای برگزاری ۴۲۳ کارگاه و دوره آموزشی برای فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: از چهار سال گذشته تا کنون ۱۶ هزار تن در این کلاس های دانش افزایی شرکت کرده و گواهینامه معتبر دریافت کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات حقوقی فراوان تولید و صادرکنندگان در عرصه بین المللی اظهار داشت: مرکز داوری همدان چند صباحی است که فعالیتش را آغاز کرده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.

وی کاهش حجم پرونده های قضایی را از مزیت های مرکز داوری برشمرد و گفت: ورود وکلا به پرونده های فعالان اقتصادی موجب شتاب گرفتن رسیدگی به اختلاف ها و حل و فصل مسائل در خارج از دستگاه قضایی می شود که بسیار ارزشمند است.

۷۵۲۷/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اتاق مشترک بازرگانی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074531 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد