Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جدیدی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از مسئولان شهرستان با تبیین ضرورت و اهمیت رفع مشکل مسکن معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی افزود: سیاست‌های رفاهی، منسجم و هدفمند دولت تدبیر و امید در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی به ویژه خانواده‌های دارای سرپرست معلول و چند معلولی است.

وی با اشاره به تعامل خوب بهزیستی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: افرادی که در چارچوب این تفاهم نامه نسبت به ساخت مسکن برای آنها اقدام شده است، معلولان و مددجویان دردمند و آسیب پذیر جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: باید برآورد شود، هر واحد مسکونی تا پایان کار به چه میزان هزینه نیاز دارد و مقدار مصالح هم تخمین زده شود.

جدیدی اظهار کرد: بهتر است نشست ها به صورت ماهانه برگزار تا از پیشرفت کار اطلاع یابیم و برای رفع موانع احتمالی تدابیر لازم صورت گیرد و همچنین در راستای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه از ظرفیت ها و توانمندی های سازمان های بهزیستی و جهاد سازندگی استفاده لازم شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مالی خیرین شهرستان خواستار همکاری و مشارکت جدی خیرین و صنایع شهرستان در ساخت و ساز مسکن و مساعدت به مراکز تحت نظارت بهزیستی شد.

همچنین رئیس اداره بهزیستی اردکان توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه ساخت ۱۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بیان کرد و گفت: این تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و سپاه پاسداران (بسیج سازندگی) منعقد شده است که طی آن پنج هزار مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته و به مددجویان تحت پوشش واگذار می شود.

حمید پایدار فر، در ادامه گفت: سهم استان یزد ۵۰ واحد و سهم اردکان ۱۰ واحد است در این تفاهم‌نامه اداره بهزیستی موظف به پرداخت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است، حداقل آورده مددجو پنج میلیون تومان است.

به گفته وی بسیج سازندگی نیز در تامین مصالح و نیروهای جهادی خود کمک خواهد کرد و بنیاد مسکن نیز تسهیلاتی تا سقف ۴۰ میلیون تومان با بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می کند.

وی افزود: البته با توجه به بالا بودن میزان هزینه ساخت، این مبالغ می‌تواند در حد کمک به ساخت باشد و نباید به امید تکمیل ساختمان و تحویل آن باشیم، برای اینکه بتوانیم واحد تکمیل و تحویل مددجو شود باید با همکاری اداره های شهرستان و صنایع موجود این کار را به سرانجام برسانیم.
همچنین سرهنگ علی دهقانی فرمانده سپاه پاسداران اردکان در مورد تفاهم نامه با اعلام نظر مساعد در به کارگیری نیروهای جهادی جهت ساخت و مساعدت لازم به جامعه هدف، یادآور شد: در صورت امکان در فراهم کردن نیروهای تخصصی نیز تدابیری اندیشیده شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان مسکن مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

ایسنا/همدان نماینده‌ ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با روش‌ها و سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود گفت: حمایت از جامعه کارگری فقط به افزایش ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد حقوق کارگر نیست، در جامعه‌ای که تورم وجود دارد طبیعتاً کارگر عزیز ما، در خیلی از موارد از تورم عقب می‌ماند؛ باید سازوکارهای اقتصادی طراحی شود که جامعه‌ کارگری ما بتواند خودش سهام‌دار باشد.

آیت الله حبیب‌اله شعبانی‌موثقی، جمعه ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن تبریک روز کارگر و تشکر از زحمات این قشر زحمت‌کش، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند «حال خوب کارگر باعث خوب شدن، حال جامعه می‌شود» این یعنی همه باید تلاش کنیم از مسئله‌ کار و کارگری حمایت کنیم.

او همچنین با بیان اینکه عمل به تقوا در مسئولین، همان انجام دادن وظایف قانونی‌شان است؛ اگر مسئولی که در نظام اسلامی مسئولیت دارد به وظایف و مأموریت‌هایی که در قانون برای او تعریف‌ شده عمل کند، تقوا را رعایت کرده است و اگر نسبت‌ به قوانین و مأموریت‌هایی که به او داده شده، کوتاهی کرده و ترک فعل یا تسامح داشته باشد با مسئله تقوا ناسازگار است.

شعبانی‌موثقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر ریاست جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا، عنوان کرد: در مسائل روابط بین‌الملل شرق و غرب فرقی ندارد، آن‌چه که مهم هست این است که این سفرها و توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها به نفع منافع اقتصادی کشور باشد. واقعاً اگر این تفاهم‌ها اجرایی شود یک چالش جدی برای تحریم‌ها است ولی به شرط اینکه پیگیری و اجراء شود، مردم باید ببینند این توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها در زندگی روزمره آن‌ها اثر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند