Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ، روز شنبه رأس ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی ژاپن (۶:۰۰ بامداد به وقت تهران) در اوساکای ژاپن، دیدار تجاری بسیار مهم خود را انجام خواهند داد.

این دیدار دوجانبه احتمالاً مهمترین و موردتوجه‌ترین دیداری است که در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در ژاپن، انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو طرف می‌کوشند از بدتر شدن جنگ تجاری و وضع دور بعدی تعرفه‌ها بر ۳۰۰ میلیارد دلار از تعرفه‌های چینی خودداری کنند.

سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ در طول اجلاس جی ۲۰ و زمانی که در ژاپن حضور دارد، ۹ دیدار ۲ جانبه خواهد داشت.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، در بحرین گفت: ما ۹۰ درصد مسیر توافق تجاری با چین را پیموده‌ایم و می‌دانیم راهی برای تکمیل آن وجود دارد. او نسبت به احتمال رسیدن به توافق تجاری در دیدار ترامپ و شیء، در حاشیه اجلاس جی ۲۰، ابراز خوشبینی کرد.

منوچین گفت: من اطمینان دارم ترامپ و رئیس‌جمهور چین می‌توانند در مذاکرات تجاری خود در جی ۲۰، پیشرفت‌هایی داشته باشند. پیامی که ما می‌خواهیم بشنویم این است که آنها خواهان بازگشت به میز مذاکره هستند و به مذاکرات ادامه دهند، چرا که من معتقدم این مذاکرات می‌تواند نتیجه خوبی برای اقتصاد آنها و اقتصاد آمریکا داشته باشد و ما بتوانیم تجارت متوازنی داشته باشیم.

کد خبر 4652445

منبع: مهر

کلیدواژه: چین جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ نشست جی 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی