Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی با انتقاد از واکنش واشنگتن به قتل جمال خاشقجی گفت: آمریکا طوری رفتار می‌کند که گویی اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خدیجه جنگیز، نامزد خاشقجی گفت: قطعاً باید تحریم‌هایی علیه عربستان اعمال شود. من صلاحیت این را ندارم که بگویم این اقدام چگونه باید انجام شود و یا چه اقداماتی باید برای تضمین تحریم‌ها علیه ریاض اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من معتقدم که عربستان باید به خاطر اقداماتش مجازات شود. انکار یا شکایت از گزارش سازمان ملل غیرعقلانی است.

خدیجه جنگیز درخصوص سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به عربستان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کشوری اقدام مشخصی را آغاز نکرده بنابراین این امر باعث ناامیدی شده است. من معتقدم که جامعه جهانی از آمریکا می‌خواهد کاری انجام دهد. زیرا طوری رفتار می‌کند که گویی اتفاقی رخ نداده است.

وی همچنین گفت: رفتارهای پامپئو طی این سفر همسو با سیاست‌های کلی دولت ترامپ بوده است پس این امر برای من مسئله تعجب‌ برانگیزی نبود اما برای آمریکا ننگ‌آور بود. من بر این باورم که حتی ملت آمریکا نیز از ریاست جمهوری کشورش خواهد خواست تا پاسخ رفتارهایش را بدهد.

نامزد خاشقجی تاکید کرد که پوشش رسانه‌ای اسپوتنیک ترکیه در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ درباره قتل این منتقد سعودی به لحاظ محتوا و مضمون هرگز درست نبوده است. این گزارش تلاش داشت تا توجه مردم را به جهات مختلف بکشاند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه گذشته در گزارشی ۱۰۱ صفحه‌ای عربستان را مسئول قتل عمد خاشقجی دانست.

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی برای دریافت مدارک لازم به منظور ازدواج مجدد با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد.

عربستان پس از علنی شدن قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، ابتدا اطلاع از سرنوشت خاشقجی را منکر  و سپس مدعی شد که این روزنامه‌نگار منتقد با پای خود کنسولگری را ترک کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین، اوربان در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر طرفداران "صلح" و نه "جنگ"، در انتخابات ماه ژوئن (خرداد) پارلمان اروپا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) پیروز شوند، پایان جنگ در اوکراین امکان پذیر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ طلبان در اوکراین، افزود: جنگ در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ خاتمه می یابد.

به عقیده نخست وزیر مجارستان، چنانچه صلح طلبان در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند، تصمیمات نظامی در این قاره کند، متوقف و یا حتی لغو می‌شود.

اوربان سپس در ادامه با اشاره به اینکه جو بایدن نامزد جنگ طلب و دونالد ترامپ کاندیدای صلح طلب انتخابات پیش‌روی آمریکا است، گفت: انتخابات دیگری هم در آمریکا برگزار می‌شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. چنانچه کاندیدای صلح جو پیروز شود، آنگاه ما از آمریکا حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین پس از برگزاری این انتخابات‌ها، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خداوند به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا گام بردارند و ما می‌توانیم این جنگ را تا پایان سال به پایان برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه