Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس صوفی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی نخستین فرهنگسرای کسب و کار کشور ابراز امیدواری کرد: با ترویج رونق کسب و کار و توسعه فرهنگ پژوهش محوری، آمار اشتغال افزایش و نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای کسب و کار با همکاری دستگاه های مرتبط راه اندازی شده است اظهار داشت: در سالی که به نام رونق تولید نام نهاده شده باید با برنامه ریزی شعار سال را تحقق بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار همدان همچنین با اشاره راه اندازی شورای اجتماعی محلات در شهر همدان گفت: این طرح می تواند باعث نگاه ریزبینانه تر مدیریت شهری در مشکلات محلات و هم چنین برانگیختن حس مشارکت شهروندی و مدیریت بهتر شهر و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم همدان شود.

وی اضافه کرد: شهرداری باید با اتکا به مشارکت شهروندان و با بهره گیری از منابع مردمی، شهر را اداره و طرح های شهری را اجرا کنند.

صوفی اضافه کرد: طرح شورای اجتماعی محلات یکی از طرح های اصلی شورای اسلامی شهر همدان بود که هفته گذشته در چهار محله به صورت آزمونه آغاز شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ایجاد فرهنگسرای کسب و کار در این شهر موجب توانمندسازی و ارتقا سطح مهارت های شغلی می شود.

حمید بادامی‌نجات افزود: محوریت راه اندازی این فرهنگسرا آموزش، ترویج، مشاوره، پژوهش، حمایت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای رشد و توسعه خلاقیت در شغل و زمینه‌سازی کارآفرینی و اشتغال حداکثری و بهره وری است.

وی با اشاره به طرح جامع فرهنگسرای کسب و کار و کارآفرینی شهر همدان اضافه کرد: البته این طرح در سازمان شهرداری همدان به عنوان واحد توانمندسازی کسب و کار و کارآفرینی با هدف ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی شهری به تصویب رسید و در شورای شهر مصوب شود.

بادامی نجات اظهار داشت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر به استناد قوانین کشور و با در نظر گرفتن عواملی چون منبع‌محوری، محله‌محوری، فرهنگ کارآفرینی، راهبرد محوری و ساختار مدیریتی مبتنی بر شاخص‌های کارآفرینی شهری به تدوین این طرح اقدام کرده است.

در پایان این آیین تفاهمنامه همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان منعقد شد.

۷۵۲۳/‏۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی شهرداری بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود