Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد روضه محمدیه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب به ویژه شهدای استان یزد در واقعه هفتم تیر، شهیدان پاک‌نژاد اظهار داشت: دشمن سال‌ها علیه ملت ایران انواع جنایت‌ها را به کار بست و صدها نفر از یاران انقلاب را به شهادت رساند اما سوال اینجاست که آیا توانست انقلاب اسلامی ایران را از مسیر خود خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز واقعه سوء قصد به مقام معظم رهبری عنوان کرد: باید از این دشمنان پرسید که مگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یا شهدای محراب از جمله شهید صدوقی، شهید بهشتی و یارانش و دیگر شهدا چه کرده بودند که اینگونه یا مورد سوء قصد قرار گرفتند یا مظلومانه به شهادت رسیدند.

خاتمی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران که سبب موفقیت‌های پی‌درپی این نظام اسلامی شده، مقام معظم رهبری است و دشمنان ما نیز متوجه این جایگاه هستند اما در وقایعی نظیر فتنه ۸۸ تلاش کردند شأن ایشان را در حد یک رهبر سیاسی پایین بیاورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کسانی که در پی تخریب نهاد ولایت فقیه هستند، خائن به این کشورند، افزود: این افراد خائن به کشور، ملت، آرمان‌های امام و شهدا و خائن به اسلام هستند.

خاتمی تصریح کرد: افرادی که عکس امام خمینی (ره) را در دست می‌گیرند ولی به‌عکس ایشان عمل می‌کنند افرادی هستند که به این نظام و انقلاب خیانت زیادی کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: امروز آن خطی را که شهید بهشتی در قوه قضائیه ترسیم کردند، آیت‌الله رئیسی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه سختکوشی یکی از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی است، گفت: نحوه فعالیت ایشان معنای واقعی مدیریت جهادی است و ایشان در طول فعالیت ۱۰۰ روزه خود اقدامات بسیار خوبی انجام دادند که شروع آن از اصلاح دستگاه قضا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های آمریکا در گوشه گوشه کره خاکی علیه ملت‌های مسلمان تصریح کرد: امروز آمریکای جنایتکار در حال کشتار مردم مظلوم یمن است آنوقت همین آمریکای جنایتکار وقتی در اقدام خود برای فرستادن پهباد جاسوسی رسوا و زمین‌گیر می‌شود، می‌گوید می‌خواستیم ایران را بزنیم اما چون انسان‌هایی کشته می‌شدند از این کار جلوگیری کردیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: باید به این آمریکای جنایتکار گفت که ای نامرد، آیا تو دلت برای انسان‌ها می‌سوزد، تو نماد جنایتکاری هستی و قرآن به چون تویی اشاره و لعن کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعضی از ضعیف النفس‌ها دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، گفت: امروز مذاکره تسلیم است و با توجه به اینکه تسلیم در برابر استکبار و دشمنان جنایتکار ذلت است، ملت ایران به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما مذاکره را تجربه کردیم و چند سال کشور درگیر مذاکره بود اما هیچ چیزی عاید کشور نشد، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده که مذاکره جواب نمی‌دهد و تنها چیزی که پوزه استکبار را به خاک می‌مالد، ایستادگی و مقاومت است.

کد خبر 4652599

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد سید احمد خاتمی مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی