Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: مساجد باید مانند ابتدای انقلاب اسلامی پای‌کار مردم بیایند و در راستای حل مشکلات آن‌ها بکوشند و ائمه جماعت مساجد را از انفعال خارج کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ صبح امروز همایش طرح ملی جهاد همبستگی و گردهمایی ائمه جماعت، هیئت امناء مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد با حضور مسئولان استانی و شهری مشهد مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران قاعده قدرت در هرجایی مردم هستند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها مانند عرصه امدادی، امنیتی و فرهنگی مبتنی بر حضور مردمی کارها را به سر انجام رسانده است.

وی افزود: بنابراین قدرت و توان اصلی از آن مردم و دست خدا نیز با جماعت است، ازاین‌رو در موضوع «بسیج همبستگی» نیز همه باید پای‌کار بیایند تا هرچه سریع‌تر این اقدام انجام و مشکل خانواده‌های سیل‌زده حل شود.

نظری با اشاره به اینکه مساجد از ابتدا مرکز وحدت بخشی بوده‌اند، تصریح کرد: مساجد باید مانند ابتدای انقلاب اسلامی پای‌کار بیایند و در راستای حل مشکلات مردم بکوشند و باید فکر کنیم چگونه کارکرد مساجد در زمینه‌های مختلف بیشتر می‌شود.

 

ائمه جماعت مساجد را از انفعال خارج کنند

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بیایم مساجد را دوباره فعال کنیم که این امر با کمک ائمه جماعت، هیئت امنا و متولیان امور مساجد محقق می‌شود، ازاین‌رو نباید اجازه دهیم مشکلات معیشتی مردم با عملیات روانی دشمن مخلوط شوند.

 

ائمه جماعت می‌توانند نقش پررنگی در زمینه روحیه بخشی به مردم ایفا کنند

وی با تأکید بر اینکه دشمن مدام در حال انجام عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی است و به دنبال تخریب روحیه مردم هستند، گفت: ائمه جماعت می‌توانند نقش پررنگی در زمینه روحیه بخشی به مردم ایفا کنند.

نظری خاطرنشان کرد: با همکاری امور مساجد به دنبال گسترش فعالیت‌های اجتماعی مساجد هستیم لذا از ائمه جماعت می‌خواهیم پس از نماز جماعت‌ها به یک یا چند خانواده سرکشی و احوال‌پرسی داشته باشند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه در سیل ابتدای سال سپاه امام رضا(ع) معین استان گلستان بود، افزود: نیروهای خراسان رضوی علاوه بر گلستان در استان‌های لرستان و خوزستان نیز استقرار داشتند و اقدامات خوبی در این استان‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح «همبستگی ملی» امیدواریم هر مسجد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی بتواند یک واحد مسکونی را برای سیل‌زدگان ایجاد کند و امیدواریم با کمک مساجد و پایگاه‌های بسیج مردمی این مهم هرچه زودتر محقق شود.

تعهد ساخت و مرمت 1000 واحد مسکونی سیل زدگان توسط سپاه امام رضا(ع)

در ادامه این همایش، سرهنگ محمد روحانی، مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار کرد: اگرچه سیل در ابتدای سال جاری خسارات فراوانی را به همراه داشت اما شاهد همبستگی مردم برای حل مشکلات مردم سیل‌زده بودیم که باعث مباهات جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در سال 97 در جریان زلزله کرمانشاه، جهادگران خراسان رضوی به این مناطق اعزام شدند و 600 دستگاه کانکس را برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی احداث کردند و اقدامات مؤثری در راستای کمک‌رسانی به این افراد انجام داده شد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز در مناطق سیل‌زده، روز بازسازی است، گفت: بسیج سازندگی خراسان رضوی تعهد کرده است که برای مناطق سیل‌زده 1000 واحد مسکونی را احداث یا بازسازی کند که در این راستا اولویت با مددجویان و محرومان است.

 

ساخت 43 واحد مسکونی در گنبد کاووس

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون 43 واحد مسکونی در گنبد کاووس ساخته شده است که امیدواریم با اجرای هرچه سریع‌تر طرح همبستگی ملی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، هرچه سریع‌تر شاهد ساخت این هزار واحد مسکونی باشیم.

وی در خصوص دیگر اقدامات شاخص بسیج سازندگی در سال گذشته گفت: در سال 97 بیش از 500 خانه افراد محروم و مددجو مرمت و ساخته شد و در طرح تابستانه بسیج سازندگی 380 مدرسه توسط دانش آموزان مرمت و رنگ آمیزی شد.

روحانی ادامه داد: 55 هزار ویزیت رایگان پزشکی، دندان پزشکی، زنان، پوست و ... در راستای ارتقاء سلامت محرومان در سال گذشته انجام شد.

 

اعزام 136 گروه جهادی از خراسان رضوی به مناطق سیل زده

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 12 شهرستان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری درگیر سیل بودند و با این حال از خراسان رضوی 136 گروه به تمامی نقاط سیل‌زده کشور اعزام شدند.

در پایان نیز حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به حضور 10 هزار مسجد در استان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «دشمن آرایش نظامی گرفته است» و این آرایش نظامی در زمینه اقتصادی و فرهنگی است، ازاین‌رو مساجد نیز باید آرایش نظامی به خود بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح همبستگی ملی و رسیدگی به افراد سیل‌زده یکی از وظایف مساجد است و باید تمام تلاشمان را در این راستا انجام دهیم.

حجت‌الاسلام وفایی تصریح کرد: ائمه جماعت باید ارتباط مستقیم با محله خود داشته باشند و ظرفیت‌ها و نقاط ضعف محله خود را ارزیابی کنند و در رفع نقاط ضعف و کمبودها برآیند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است