Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکرون روز پنجشنبه در قطار مسیر توکیو به کیوتو ژاپن به خبرنگاران گفته است که می خواهم ترامپ را قانع کنم که نفع او در بازگشت به مسیر مذاکره و گفت و گو از طریق کاهش تحریم های ایران است.

رییس جمهوری فرانسه قرار است که در حاشیه نشست سران جی ۲۰ در اوزاکا ژاپن با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دیدار کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه همچنین در جریان سفر به ژاپن در گفت و گو با تلویزیون این کشور گفته بود که پاریس و واشنگتن خواهان مذاکره در مورد یک توافق جدید و دقیق‌تر با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که وی با هدف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران هم‌رای است اما گاهی اوقات با شیوه‌های او موافق نیست.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: من معتقدم که تنش، تحریم پشت تحریم، تحرکات و استحکامات نظامی اقدامی به شدت خطرناک است زیرا منطقه را به آتش می‌کشد و می‌تواند منجر به واکنش‌های شدید شود.

مکرون همچنین گفت که پاریس و واشنگتن می‌خواهند در مورد یک توافق جدید و دقیق‌تر با ایران مذاکره کنند اما افزود که پیش از آن «ژست‌هایی کوچک» برای رفع تنش لازم است.

وی افزود: اکنون باید همه طرف‌ها به دنبال یافتن راهی برای مذاکره باشند به طوری که در کوتاه مدت هیچ کسی وجهه خود را از دست نداده و امکان بازسازی اعتماد را فراهم می‌کند. وقتی اعتماد از دست برود به ژست‌های کوچکی برای کاهش تنش نیاز است.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود این نشست ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.
گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای خبر از اعمال تحریم‌ها علیه تعدادی از نهادها و اشخاص رژیم انگلیس داد.‌

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط آمده است : «در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک‌سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

  نهادها:

•  پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس   
•  ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ     
•  شرکت البیت سیستم بریتانیا   
•  شرکت مگیت پارکر بریتانیا                   
•  شرکت رافائل بریتانیا  

                                                                      
  اشخاص:

•  گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس 
•  جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا      
•  شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
•  پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح     
•  آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا      
•  ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
•  سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس    
•  پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می داند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل