Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد مخملکوه خرم آباد افزود: امیدواریم با این اعتبار و منابع استانی بتوان ایمن سازی مناسبی تا قبل از بارندگی ها انجام داد.

وی با بیان اینکه ۴۷ هزار سد بزرگ دنیا در دست بهره برداری است ادامه داد: نیمی از این تعداد در کشور چین است و تقریباً بخش اعظم این سدهای بزرگ در نیمه دوم قرن بیستم ساخته و تمام شده و عمدتاً در کشورهای ثروتمند احداث شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ایران نیز ۱۷۹ سد بزرگ در دست بهره برداری داریم و استان لرستان با ۵.۳ میلیارد مترمکعب جریان آبهای سطحی تنها با چهار سد فعال ظرفیت نیم میلیارد متر مکعب دارد.

وزیر نیرو شکوفایی صنعت سد سازی ایران برای آب شرب روستاها و تولید انرژی را پس از دوران انقلاب دانست و ادامه داد:

هرسازه ای تحت شرایطی به عنصر مفید تبدیل می شود و با اطلاعات صحیح، پروژه ها مفید خواهند بود و با عمر زیادشان می توانند موثر باشند.

اردکانیان با ابراز تاسف از وقوع سیل در لرستان گفت: متوسط بارندگی کشور و این استان به ترتیب ۲۳۵ و ۵۷۰ میلی متر ثبت شده وبرای استانی که ۵.۳ میلیارد متر مکعب آب های سطحی دارد نبود منابع آب شرب پایدار قابل قبول نیست.

وی افزود: تامین جریان آب پایدار یک وظیفه حاکمیتی و تدوین طرح آمایش سرزمین نیز ضروری است چراکه به دلیل فقدان این مهم در رنج هستیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم طرح امایش تا چشم انداز ۴۰ سال تدوین و براساس این طرح مشکلات استان برطرف شود.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه مدیران بخش اب باید مدل های ذهنی گذشته را تعییر دهند ادامه داد: بیش از ۵۰۰ طرح این وزارتخانه در دست اقدام است که متوسط پیشرفت این تعداد ۶۴ درصد براورد می شود.

اردکانیان با تاکید بر اینکه مدیران باید خود را برای تجارب جدید آماده کنند تصریح کرد: دوران فکر کردن و خلق راه های جدید است و باید برای جذب بخش خصوصی فعال و پیدا کردن راه های اجرایی موثر اقدام کنیم.

۳۲۱۰/۷۲۶۹/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سدسازی لرستان وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح‌های فجرانه و یسنا همچنان ادامه دارند، گفت: طرح فجرانه برای هفت دهک اول جامعه صادر شده که در استان با استقبال‌های خوبی مواجه شده، بیش از پنج هزار فروشگاه خرد و کلان متصل به طرح کالابرگ هستند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد جامعه استان کرمانشاه از طرح فجرانه استفاده کردند و ۱۶ میلیارد ریال آورده طرح کالابرگ بود، دولت بنا دارد این طرح را ادامه دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص طرح یسنا بیان کرد: مرحله دوم این طرح از ۳۰ فروردین ماه آغاز شده و این طرح برای مادران شیرده فرزندان زیر ۲ سال با هدف حمایت از خانوار در راستای فرزندآوری اجرا می‌شود.

احمدی در پایان، گفت: مشمولین این طرح سه دهک اول جامعه هستند که ۹۳۵ هزار مادر در دور دوم در کشور شناسایی شده و ۶ میلیون ریال به صورت ماهانه تسهیلات به آن‌ها داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است