Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۳ پروژه مدرسه‌سازی خیرساز به صورت مشارکتی و مردمی در مناطق مختلف این استان در حال اجراست. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عملیات احداث مدرسه 6 کلاسه مسکن مهر میراشرف با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای و خانواده خیر مدرسه‌ساز اصغر مرادی در اردبیل  آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تامین 50 درصد اعتبارات پروژه‌های مدرسه‌سازی خیرساز در اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در این مراسم با ارج نهادن به این حرکت خداپسندانه خیرین اظهار داشت: این آموزشگاه در زمینی به متراژ دو هزار و 720 متر و در 6 کلاس احداث خواهد شد.

دولت لطفی افزود: اداره کل نوسازی نوسازی مدارس استان اردبیل آمادگی دارد که در مقابل 50 درصد هزینه‌کرد خیرین مدرسه‌ساز، 50 درصد این هزینه را نیز از محل اعتبارات ملی برای آن پروژه در نظر گرفته و سریعا پروژه را جمع‌بندی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 23 پروژه مدرسه‌سازی خیرساز به صورت مشارکتی و مردمی در مناطق مختلف این استان در حال اجراست، گفت: عملیات اجرایی ساخت 17 مدرسه خیرساز از سال گذشته در این استان آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در مناطق مختلف در دستور کار اداره کل نوسازی استان قرار دارد و در این زمینه تمامیتلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم شاهد تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها در سطح استان باشیم.

لطفی با اشاره به ضرورت ورود بیش از پیش خیرین مدرسه‌ساز به امر مدرسه‌سازی تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل خیرانی را در خود جا داده است که همواره در کارهای خیرخواهانه و خداپسند پیشگام بوده و سعی بر این داشتند تا نام استان اردبیل را در ردیف استان‌های با سرانه آموزشی بالا قرار دهند که این مهم سبب فخر و مباهات است.

وی افزود: ساختن جامعه پیشرفته و متعالی در سایه آگاهی و علم و دانش اتفاق می‌افتد و هیچ جامعه‌ای بدون علم و دانش و آگاهی به سعادت نمی‌رسد‌ که خیرین با احداث مدرسه در راستای این هدف مهم و متعالی حرکت می‌کنند.

خیرین اردبیلی 382 مدرسه ساختند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این آئین آثار عمل نیک انسان‌ها از جمله کار خیر مدرسه سازی را بسیار ماندگار دانست و اظهار کرد: حرکت خیر مدرسه‌سازی به عنوان اقدامی فراگیر امروز نه تنها کل کشور بلکه  تمام جهان را فراگرفته است.

جواد قرآن‌نویس تصریح کرد: آثار برکت حضور و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در روستا‌ها و شهرها کاملا مشهود است و مدارس ساخته شده توسط این افراد گواهی بر عمل خیر و انسان دوستانه آنها است.

وی با اشاره به اینکه خیر مدرسه‌ساز دارایی خود را در طبق اخلاص می‌گذارد، افزود: بسیاری از انسان‌ها از جان خود برای حفظ مالشان می‌گذرند در حالی که خیرین مال خود را برای آینده بچه‌های این مرز و بوم انفاق می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیان کرد: از زمان فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تاکنون 382 مدرسه با ظرفیت بیش از هزار و 530 کلاس درس از سوی خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و یا حقوقی و یا به صورت مشارکتی و مردمی احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش مناطق 19گانه این استان قرار گرفته است.

قرآن‌نویس با تاکید بر اهمیت احداث و ایجاد فضاهای آموزشی عمومی گفت: افزایش سرانه آموزشی در یک استان و منطقه به یقین سبب افزایش دانش و سواد و در نهایت منجر به توسعه اقتصادی می‌شود چرا که تولید ثروت در سایه رونق اصولی علم اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدرسه‌سازی در نقاط مختلف استان اهمیت دارد اما باید توجه داشت که ایجاد و احداث یک مدرسه و فضای آموزشی در مناطقی دور افتاده و محروم که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل نبود فضای آموزشی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل افزود: خیرین مدرسه‌ساز استان نقش مهمی در توسعه فضاهایآموزشی داشته‌اند به طوری که 35 درصد از فضاهای آموزشی در استان توسط این خیرین نیک‌اندیش احداث شده است.

فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز سبب ترویج امور خیر در جامعه شده است

مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از خیرین در توسعه فضاهای آموزشی اظهار کرد: انفاق و نیکوکاری در همه حال امری خداپسندانه و ارزشمند است اما برخی انفاق و کارهای نیک آثار و برکاتی دارد که گذشت زمان نه تنها از ارزش آن نمی‌کاهد بلکه به مرور زمان ثواب و ارزش آن متوجه افراد خیر و انفاق کننده می‌شود که احداث مدرسه یکی از اینهاست.

اسماعیل ابراهیمی اصل افزود: هر دانش‌آموزی که در این مدرسه تحصیل کند و محقق و پژوهشگر شود و یا به درجات علمی برسد  پاداش و ثواب آن متوجه خیر مدرسه‌ساز خواهد بود که زمینه تحصیل آنها را فراهم آورده است.

وی گفت: خیرین مدرسه‌ساز با کار خداپسندانه خود سبب شده‌اند که این فرهنگ در سایر بخش‌ها از جمله خیرین مسکن‌ساز، خیرین مسجد‌ساز، خیرین کتابخانه‌ساز و غیره ترویج پیدا کند.

مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه حضور در عرصه مدرسه‌سازی مدیریت اموال در هر دو دنیا است، تصریح کرد: از خودگذشتگی و بذل مال و دارایی فرهنگ نابی را خلق می‌کند که سبب تجلی و شکوفایی ارزش‌های والای انسانی می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید مصطفی موسوی در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۵ هزار سری جهیزیه و بیش از ۶ هزار کالای ضروری زندگی به مددجویان تحت حمایت استان اهدا شده است گفت: ۱۵۶ هزار نفر حامی ۴۹ هزار فرزند یتیم و محسنین در خراسان رضوی هستند. 

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه در ماه گذشته ۲۱ میلیارد تومان توسط خیران به حساب ایتام واریز شده است. 

وی گفت: امسال تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت توانمند شده اند و از چرخه حمایت های مستمر خارج شده اند.

در ادامه سیدکاظم حسینی رئیس کمیته امداد بردسکن در این همایش از خیرین و نیکوکاران و مشارکت  آنها  تقدیر و تشکر کرد و گزارشی از فعالیت های مشارکتی امداد با خیرین ارائه کرد. 

فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود 

در ادامه حجت الاسلام امینی، امام جمعه شهرستان بردسکن در همایش خیرین و نیکوکاران از زحمات سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی که نگاه ویژه به مشکلات جامعه هدف امداد شهرستان دارند تقدیر کرد و همچنین ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های بی شائبه حسینی رئیس کمیته امداد شهرستان، اظهار کرد: تأسیس نهادهایی مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه، بسیج، نهضت کلان و آینده نگری امام خمینی (ره) بود.  

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه کمیته امداد از ابتدا تأسیس در عرصه‌های مختلف در خدمت به محرومان گام‌های بلندی برداشته است، افزود: وظیفه تک تک ما به عنوان یک مسلمان کمک به اقشار محروم جامعه است که شریف‌ترین اقوام هستند. 

وی با تاکید بر اینکه از فرصت‌هایی که داریم برای یاری نیازمندان استفاده کنیم، عنوان کرد: خداوند نیکوکاران را دوست دارد،همه به ویژه خیرین در آستانه فصل بهار و نوروز به نیازمندان کمک کنیم. 

امینی در پایان خواستار مشارکت همگانی در جشن نیکوکاری شد.

دیگر خبرها

  • ۸ هزار و ۸۵۰ کلاس در استان تهران نیازمند نوسازی هستند
  • عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد
  • روان‌سازی ترافیک غرب تبریز با افتتاح تقاطع غیرهمسطح قراملک
  • اهتمام جدی برای افزایش سرانه فضای آموزش در اردبیل
  • آغاز ساخت ۵ مدرسه در اردبیل
  • جلوگیری از تخریب ۲ مدرسه در کرج با هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز
  •  توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ
  • افتتاح ۵۱۵ واحد مسکونی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین
  • موضوع احداث پارکینگ در بستر رودخانه بالیقلوچای تحت رصد دادستانی