Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بازسازی شبکه های توزیع برق شهرستان پلدختر با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرهای پلدختر و معمولان و برخی از روستاهای تابعه در مسیر رودخانه کشکان به عنوان خروجی آبهای سطحی استان لرستان قرار گرفته اند، سیل ۱۲ فروردین ماه سال جاری بسیاری از زیر ساخت های این شهرستان را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بخش زیادی از روستاها و مناطق شهری پلدختر در اثر سیل اخیر تخریب شد، کامل از بین رفت و برخی روستاها به طور کلی شسته شد و به بستر رودخانه تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: سه ایستگاه پمپاژآبرسانی کشاورزی روستاهای جایدر، واشیان و چم مهر را پس از گذشت حدود ۲ دهه از آغاز عملیات کلنگ زنی آنها و با آمادگی کامل جهت آبرسانی سیل با خود برده است.
وی افزود: این در حالی است که جاده های بین مزارع و لوله کشی انتقال آب برای آبیاری در اراضی زیر پوشش این پمپاژ ها به طور کامل آماده شده بودکه در جریان سیل این ایستگاه ها کامل تخریب و از بین رفت.
میرزایی تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ واشیان پس از گذشت ۱۵ سال با ظرفیت حدود ۱۲.۵ میلیون متر مکعب و تامین آب یکهزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه قرار بود در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز بکار کند که متاسفانه در جریان وقوع سیل صد در صد تخریب شد.
۷۲۷۲/‏۶۰۶۰


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبرسانی افتتاح و کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر